نسخه چاپی

درب خانه امام (ره) فروخته شد+عكس

عکس خبري -درب خانه امام (ره) فروخته شد+عکس

درب خانه كودكی امام خمینی(ره) كه در نمایشگاه «روایتی از ۱۰۰ سال هنر كلاسیك و مدرن ایران» ارائه شده بود، ‌از سوی موزه امام خمینی(ره) خریداری شد.

به گزارش نمابه نقل از فارس،‌نمایشگاه «روایتی از 100 سال هنر کلاسیک و مدرن ایران » که با نمایشگاه گردانی «بهنوش فروتن» در گالری شکوه در حال برگزاری است با فروش 21 تابلو به کار خود ادامه می‌دهد.

در این نمایشگاه 70 اثر از 60 هنرمند دیروز و امروز ایران به روی دیوار رفته است که بخشی از روند تحولات فکری هنری نقاشی کشورمان از دوره صنیع الملک و کمال الملک را تا نقاشان جوان امروز زیر یک سقف به تماشا می گذارد.

در شش روز نخست این نمایشگاه 21 تابلو به فروش رسیده است که دراین میان موزه امام خمینی (ره) ، یکی از آثار این نمایشگاه را که درب خانه کودکی حضرت امام (ره) را بر بوم به تصویر کشیده است، خریداری کرد. این نقاشی اثر «بهنوش فروتن» است که اثری از مجموعه « درب‌های خمین » به شمار می‌رود و در عین ارایه سبکی فتورئالیستی ،بازتابی نوستالژیک و خاطره انگیز از معماری سنتی و ارزش‌های فرهنگی ایران را در خود دارد.

دیگر آثار به فروش رسیده در این نمایشگاه به هنرمندانی چون «واحد خاکدان،وحید معینی،جمال طبسی نژاد،غلامرضا فیروزی ،کیخسرو خروش ،مجتبی ملک زاده ،حجت شکیبا،سیاوش مظلومی پور ،بهمن نیکو،اسدالله کیانی ،اسماعیل رشوند،هانیبال الخاص،سیاوش کسرایی،مرتضی کاتوزیان ،لوریس چکناواریان،محمود سمندریان ،مهدی رضاییان ،خوشرفتار و سیادتی تعلق دارد.

در نمایشگاه روایتی از 100 سال تاریخ هنر کلاسیک و مدرن ایران آثاری از بزرگانی نظیر مارکوگریگوریان،عباس کاتوزیان ،پرویز کلانتری ،محمد علی ترقی جاه ،ژازه تباتبایی،علی اکثر صنعتی،نصرالله افجه ای،علی شیرازی ،منوچهر نیازی و ... به روی دیوار است که تا پایان اسفندماه ادامه دارد.

گالری شکوه در چهار راه فرمانیه ،بلوار شهید اندرزگو ،خیابان سلیمی شمالی ،کوچه امیر نوری ،پلاک 19 واقع است.

۱۳۹۱/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...