نسخه چاپی

آمریكا تركیه را به 2 قسمت تجزیه كرد!

نیروی زمینی ارتش آمریكا در نقشه‌های این نیرو كشور دوست و متحد خود تركیه را به دو قسمت تجزیه كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، در حالی که در دوران اخیر نقشه‌های متعددی از خاورمیانه با مرزهای جغرافیایی جدید مطرح می‌شود، این روزها صحبت از نقشه‌ای است که متعلق به نیروی زمینی ارتش آمریکا بوده و در آن کشور دوست و متحد آمریکا در منطقه، یعنی کشور ترکیه به دو قسمت تجزیه شده است.


در این نقشه بخش‌های جنوب شرق ترکیه از جمله استان هاتای و نیز بخش‌های شرقی این کشور از سایر بخش‌های ترکیه جدا شده و نیز بخش‌های کردنشین ترکیه به همراه بخش‌هایی از ایران و عراق و سوریه که در آن کردهای این کشورها ساکن هستند تحت عنوان جداگانه‌ای قرار گرفته‌اند.


بر اساس این نقشه جدید نیروی زمینی ارتش آمریکا در حالی که بخش‌های کردنشین چهار کشور ایران و عراق و سوریه و ترکیه یکی نشان داده شده‌اند، در نهایت ترکیه به صورت کشوری تجزیه شده نشان داده شده است.


کارشناسان نظامی ترکیه در واکنش به این نقشه آن را یا خطایی بزرگ یا حرکتی وخیم علیه ترکیه و رسوایی دیپلماتیک توصیف کرده‌اند. یکی از نظامیان بازنشسته ترکیه می‌گوید این نقشه نشانگر آن است که در صورت بهم ریختن اوضاع در منطقه، ارتش آمریکا قصد مداخله نظامی در این مناطق را دارد و این امر به منزله تجزیه ترکیه است.

۱۳۹۱/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...