نسخه چاپی

رئیس مخالفان سوری استعفا می‌دهد

منابعی در مخالفان سوریه امروز (چهارشنبه) اعلام كردند كه رئیس ائتلاف مخالفان سوریه به دنبال اختلاف با برخی از طرف‌های مخالف تصمیم دارد كه در آینده نزدیك از منصب خود استعفا كند.

به گزارش نما،ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، منابع مخالف سوری اعلام کردند که معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در نشست مخالفان که قرار است 18 و 19 مارس جاری (28 و 29 اسفند) در استانبول با هدف تصمیم‌گیری در خصوص دو گزینه تشکیل هیات اجرایی یا دولت موقت برگزار شود، استعفا کند.اخبار حاکی از آن است که اختلافاتی میان مصطفی الصباغ، دبیرکل ائتلاف مخالفان سوریه و معاذ الخطیب در خصوص تشکیل دولت موقت شکل گرفته است در واکنش به اظهارات الخطیب مبنی بر اینکه تشکیل دولت موقت به خطرات بسیاری از جمله تقسیم سوریه می‌انجامد، الصباغ پیشتر نامه‌ای به الخطیب فرستاد که در آن بر لزوم تشکیل دولت موقت تاکید و اعلام کرد که دولت موقت دولت قانونی است که نماینده تمام سوری‌هاست و تنها ضمانتی است که مانع از تجزیه و تقسیم سوریه می‌شود.

الصباغ در ادامه این نامه آورد: این گمان که دولت موقت در موازات نظام است، اعترافی به قانونی بودن نظام است که اقدامی خطرناکی به شمار می‌آید و با اهداف «انقلاب» برای سرنگونی نظام مغایر است.

الصباغ از قرار دادن دو گزینه و گرایش مخالفان به مذاکره با نظام انتقاد و اظهار کرد: این اقدام باعث می‌شود که نظام اعلام کند که ثبات سوریه و جلوگیری از ریختن خون‌ها دو هدف ملی است که بر سایر اولویت‌ها برتری دارد اما باید تاکید کرد که جلوگیری از ریختن خون‌ها و ثبات سوریه تنها از طریق سرنگونی نظام صورت می‌گیرد. یکی از سایت‌های مخالف به نقل از الصباغ گزارش داد که وی خواهان دستیابی سوریه به کرسی در اتحادیه عرب و حضور سران عرب در نشست دوحه در اواخر ماه جاری است.

۱۳۹۱/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...