نسخه چاپی

توطئه جدید آمریكا علیه ایران پس از پیام نوروزی اوباما

این قانون به آمریكایی ها اجازه می دهد نرم افزارهای مسنجر، چت، ایمیل، شبكه های اجتماعی، سرویس های به اشتراك گذاری عكس و فیلم و همچنین سرویس های وبلاگ نویسی در اختیار ایرانیان بگذارند.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی اطلاعاتی را در زمینه اخذ مجوز و دستورالعمل هایی برای آنچه حمایت بیشتر از جریان آزاد اطلاعات برای شهروندان ایرانی عنوان می کند، منتشر کرد.

این بخش از دولت آمریکا در مارس 2010 به منظور حمایت از جریان آزاد اطلاعات برای شهروندان ایرانی، بخشی از قوانین را اصلاح کرد تا صدور برخی سرویس ها و نرم افزارها در زمینه تبادل ارتباطات شخصی در اینترنت را برای ایرانیان امکان پذیر کند.

در واقع این بخش که 560.540 ITR نامیده میشد به ایالات متحده و افرادی که تابعیت آمریکایی دارند اجازه می دهد، سرویس هایی را که برای تبادل ارتباط فردی در اینترنت به کار می روند، در اختیار ایرانیان بگذارد. این سرویس ها عبارتند از: مسنجرها، چت، ایمیل، شبکه های اجتماعی، سرویس های به اشتراک گذاری عکس و فیلم، براوزرهای اینترنتی و همچنین سرویس های وبلاگ نویسی. به موجب این اصلاحیه این سرویس ها بدون هیچ هزینه ای برای کاربران ایرانی قابل دسترسی خواهند بود.

بخش 560.540 TIR همچنین به ایالات متحده و شهروندان آمریکایی اجازه می دهد، نرم افزارهایی را که برای چنین سرویس هایی ضروری اند، در اختیار مردم ایران قرار دهد.

پس از پیام نوروزی باراک اوباما به ایرانیان، وزارت خزانه داری دستورالعملی تشریحی برای حیطه این اختیارات منتشر کرد.

موارد زیر از جمله مواردی هستند که برای تبادل ارتباطات شخصی در اینترنت و نیز نرم­ افزارهای ضروری برای ایجاد چنین ارتباطات، قلمداد می شوند.

· ارتباطات شخصی نظیر یاهومسنجر، گوگل تاک، مایکروسایفت لایو و نسخه رایگان اسکایپ

· به روزرسانی نرم افزارهای ارتباطات شخصی

· به روزرسانی براوزرها (نظیر گوگل کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر)

· فلش پلیر، شاک ویو و جاوا

· آکروبات ریدر

· نرم افزارهای موبایل که در ارتباطات شخصی کاربرد دارند

علاوه بر این، این وزارتخانه توضیح داده است، الصاقیه سیاست هایش در زمینه صدور مجوز، سیاست مناسبی را فراهم می کند که طبق آن شهروندان ایالات متحده می تواننددرخواست کنند که با صدور برخی سرویس ها و نرم افزارها را به ایران که در بخش 560.540 TIR قرار ندارند و به صورت مستقیم به مردم ایران نفع می رسانند، موافقت کند.

این الصاقیه همچنین درباره سرویس ها و نرم افزارهایی نظیر وب هاستینگ، تبلیغات آنلاین، نرم افزارهای غیر رایگان موبایل و سرویس های غیررایگان اینترنتی برای برقراری ارتباطات نیز کاربردی هستند.

۱۳۹۱/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...