نسخه چاپی

آل‌سعود چاره‌ای جز تن دادن به خواست مردم ندارد

عکس خبري -آل‌سعود چاره‌اي جز تن دادن به خواست مردم ندارد

مدیر مركز حقوق بشر «خاورمیانه» عربستان از سكوت محافل بین‌المللی در قبال نقض حقوق بشر در این كشور انتقاد و تاكید كرد كه آل سعود چاره‌ای جز تن دادن به خواست مردم عربستان ندارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، احمدآل ربح مدیر مرکز حقوق بشر «خاورمیانه» عربستان در گفت‌وگو با شبکه العالم، با اشاره به گسترش جنبش‌های مردمی و درخواست‌های حقوقی آنان اظهار داشت: مردم عربستان به بیان مطالبات خود ادامه می‌دهند و رژیم آل سعود نیز در نهایت چاره‌ای جز تسلیم در برابر خواسته‌های آنان نخواهد داشت.

وی افزود: در عربستان نهاد قضایی مستقلی وجود ندارد و محاکمه فعالان حقوقی فقط جنبه سیاسی دارد؛ انتخاب رئیس دادگاه نیز توسط نخست وزیر یا پادشاه به معنای حاکمیت دولت بر نهادهای قضایی است.

مدیر مرکز حقوق بشر خاورمیانه عربستان گفت: وضعیت حقوق بشر عربستان در اوج سکوت محافل بین‌المللی بسیار تاسف بار است و بیانیه‌های سازمان‌های حقوقی مانند سازمان عفو بین‌الملل که باید حامی حقوق بشر باشند، راضی کننده نیست.

آل ربح تاکید کرد: حوادث عربستان غم انگیزاست. در حالی که فعالان حقوقی عقاید خود را با آرامش کامل و در چارچوب شرایط رژیم بیان کردند اما رژیم به جای اجابت خواسته‌ها، آنان را بازداشت کرد و به زندان افکند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش دامنه جنبش مردمی عربستان و پیوستن شهرهایی مانند ریاض، مکه، مدینه، الزلفی و دیگر شهرها به این اعتراضها، بیانگر این است که رژیم آل سعود باید به سخنان مردم گوش دهد.

آل ربح اظهار داشت: رژیم آل سعود بیم آن دارد که با اجرای تغییرات و مطالبات مردم دچار فروپاشی شود.

آل ربح با متهم کردن ریاض به نادیده انگاشتن پیمان‌ها و بی توجهی به افکار عمومی افزود: عربستان چند ماه دیگر باید وضعیت حقوق بشر در این کشور را در ژنو مقابل شورای حقوق بشر تشریح کند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...