نسخه چاپی

واكنش ملك زاده درباره خانه‌هایش!

ملك زاده با بیان اینكه باید همه امور اجرایی به بخش خصوصی محول شود، گفت: حتی تمام وظایف اجرایی در خصوص صدور مجوزها را ظرف ۲ ماه آینده به بخش خصوصی واگذار می كنم و چیزی نمی ماند كه اجرای آن در دست سازمان باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در پاسخ به انتقاداتی درباره راه اندازی خانه های متعدد، از خانه عشایر گرفته تا خانه طبیعت گردی گفت: اگر دست من بود ساختمان سازمان میراث فرهنگی را هم به بخش خصوصی می دادم.

محمد شریف ملک زاده در مراسم افتتاح خانه طبیعت گردان در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد اظهار داشت: درباره تداخل وظایف این خانه ها با وظایف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و موازی کاری ها، مطالبی گفته اند که باید بگویم کار اصلی ما در سازمان، سیاستگذاری و برنامه ریزی است و سازمان، نمی تواند در حوزه اجرا وارد شود، این خانه ها را هم که راه اندازی می کنیم تداخلی با وظایف سازمان ندارد.

ملک زاده با بیان اینکه باید همه امور اجرایی به بخش خصوصی محول شود، گفت: حتی تمام وظایف اجرایی در خصوص صدور مجوزها را ظرف ۲ ماه آینده به بخش خصوصی واگذار می کنم و چیزی نمی ماند که اجرای آن در دست سازمان باشد.

وی تاکید کرد: وظیفه ما این است نظارت گر اجرا در بخش خصوصی باشیم. ایجاد و راه اندازی خانه های تخصصی آن هم در بناهای تاریخی، گامی در جهت احیای این بناهای تاریخی است سازمان میراث فرهنگی باید مسیر فعالیت را برای بخش خصوصی باز کند و با راه اندازی خانه های تخصصی، بخش خصوصی را در این کار یاری دهد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تمام اختیارات خانه عشایر، خانه باستان شناسان، خانه گردشگری استان ها، خانه طبیعت گردان و خانه سرمایه گذاران گردشگری در اختیار بخش خصوصی است و به صورت هیئت امنایی اداره می شوند.

ملک زاده تاکید کرد: در صورت تغییر مدیریت ها هم نمی توان فعالیت این خانه های تخصصی را از آنها سلب کرد.

وی تصریح کرد: اگر دست من بود، ساختمان اصلی سازمان را نیز به فعالان بخش خصوصی فعالان گردشگری می دادم اما چون سازمانی دولتی است، نمی توان این کار را انجام داد اما تا جایی که اختیارات و قانون اجازه دهد، آن را محقق می کنم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی از معاون گردشگری خود خواست تا خانه طبیعت گردان ایران را به پاتوق متخصصان و جامعه علمی کشور در حوزه طبیعت گردی تبدیل کند.

ملک زاده گفت: بخش خصوصی نباید دیگر دغدغه جا و مکان داشته باشد.

توافق برای ثبت جهانی آثار طبیعی

وی از توافق با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست برای انعقاد تفاهمنامه سه جانبه با هدف ثبت ملی و جهانی آثار و منابع طبیعی کشور خبر داد.

معاون رئیس جمهور گفت: ثبت جهانی آثار طبیعی ایران مغفول مانده است.

تدوین اطلس طبیعت گردی

ملک زاده در خصوص تخصصی شدن آژانس ها نیز تصریح کرد: بخش خصوصی و به ویژه دفاتر خدمات مسافرتی باید تخصصی عمل کنند و اینکه یک آژانس در همه زمینه های گردشگری فعالیت کند، صحیح نیست.

وی افزود: دفاتر خدمات مسافرتی باید با همکاری معاونت گردشگری برای تخصصی کردن آژانس ها برنامه ریزی کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از معاون گردشگری سازمان و اداره کل کمیته ملی طبیعت گردی خواست تا برای تدوین اطلس ملی پرنده نگری اقدام کنند.

ملک زاده، سعدآباد را به عنوان نخستین مرکز پرنده نگری در حوزه اکوتوریسم شهری با وجود ۵۰ نوع پرنده اعلام کرد.

وی گفت: گونه های منحصر به فردی از پرندگان مثل زاغ بور فقط در ایران وجود دارند که می توان از این ظرفیت برای رونق طبیعت گردی استفاده کرد.

راه اندازی موزه جهانی نوروز

معاون رئیس جمهور از راه اندازی موزه نوروز در مجموعه کاخ گلستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: نوروز فقط سفره هفت سین نیست، بلکه تدارکات و آیین های خاصی دارد که باید آنها را هم به نمایش گذاشت.

ملک زاده افزود: موزه جهانی نوروز باید محلی برای نمایش آیین ها و سنت های نوروزی در استان های کشور باشد و تنوع اقوام، پوشاک، موسیقی، غذا و آیین های آنان را به نمایش بگذارد.
منبع:فارس

۱۳۹۱/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...