نسخه چاپی

پیش بینی متكی از كناره‌گیری برخی نامزدها

نامزد ریاست جمهوری انتخابات یازدهم گفت: ممكن است ما در اردیبهشت ماه و تا نیمه آن كسانی كه به این نتیجه برسند كه باید عرصه را واگذار كنند تا كاندیدهایی كه از موقعیت بهتری برخوردار هستند ائتلاف كنیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، منوچهر متکی نامزد ریاست جمهوری انتخابات یازدهم ظهر امروز پنج‌شنبه با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما بر اساس رفتار کشورها تعامل خود با آنها را تنظیم می کنیم، اظهارداشت: آمریکا مشخصاً باید گام‌های جدی و عملی بردارد و در جهت تصحیح سیاست‌های گذشته خود عمل کند.


متکی ادامه داد: شعار تغییری که توسط اوباما داده شد باید در عمل از سوی آمریکا اثبات شود؛ نحوه تعامل آنها در ارتباط با بحث هسته‌ای می‌تواند یک شروع باشد.


این نامزد ریاست جمهوری درباره احتمال رد صلاحیت مشایی و گزینه دولت برای انتخابات تصریح کرد: بنده در این زمینه اطلاع خاصی ندارم اما روند حرکت این دولت و آقای احمدی نژاد نشان‌دهنده این است که سعی می‌کنند مدیریت چند وجهی در این زمینه داشته باشند، از این رو باید ببینیم پیشرفت مسائل چه فردی را معرفی خواهند کرد.


وزیر سابق امور خارجه کشورمان گفت: برخی از نگاه شورای نگهبان به دلیل عملکردهای گذشته و مشی کنونی صلاحیت حضور در انتخابات را ندارند که اینجا باید مابقی وارد عرصه سیاسی کشور شوند که بسیار مهم است.


وی درخصوص تکثر کاندیدهای ریاست جمهوری و تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص امید دادن به مردم و عدم سیاه‌نمایی خاطرنشان کرد: عبارت نقد منصفانه از سال‌ها قبل در عرصه سیاسی از سوی مقام معظم رهبری وارد شده و بنابراین هر شخصیت سیاسی و مجموعه‌های اجرایی، قضایی و قانونی باید مورد نقد قرار گیرند و این منوط به توجه به کارکردهای مثبت است.


متکی با بیان اینکه چنین رویکردی باعث آرامش جامعه شده و مردم در فضای درستی خواهند توانست قضاوت کنند در خصوص شعار زنده‌باد بهار که از سوی احمدی‌نژاد مطرح می‌شود تصریح کرد: هرکس یک شعاری را انتخاب می‌کنند و آنها نیز این شعار را انتخاب کرده‌اند.


این نامزد ریاست جمهوری درخصوص شعار نگاه به آینده که در این همایش مطرح شد گفت: نگاه به آینده یک موسیقی متن است و رنگ بستر برای فعالیت‌ها است اما محورهای اساسی نامزدهای ریاست جمهوری را باید به صورت خلاصه و شعار به اطلاع مردم رساند.


متکی در خصوص کناره‌گیری خود از انتخابات و یا احتمال ائتلافش گفت: ائتلاف موضوع بسیار مهمی هم در جریان‌های همدل و همراه و هم در بین مردم و خصوصاً اقشار پیشگام جامعه و نخبگان مطرح است که بنده معتقدم چگونگی مدیریت ائتلاف نیز مهم است، از این رو ما ضمن اینکه به اصل همگرایی و رسیدن به نامزد واحد اعتقاد داریم، در عین حال معتقدیم ائتلاف یک پروسه است که باید از واقعیت‌ها عبور کرد و یکی از واقعیت‌ها این است که در این عرصه باید مدتی صبر کرد تا ببینیم وضعیت نامزدها در ذهن جامعه و افکار عمومی چگونه است.


وی افزود: ممکن است در اردیبهشت ماه و تا نیمه آن کسانی که به این نتیجه برسند که باید عرصه را واگذار کنند تا کاندیدهایی که از موقعیت بهتری برخوردار هستند کنار بکشند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...