نسخه چاپی

«پرش از روی آمریكا» دیپلماسی جدید ایران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید راه جدیدی در دیپلماسی ابداع كنیم و نام این راه نو را «پرش از روی آمریكا» گذاشتم.

به گزارش نما محسن رضایی امروز در گفت‌وگو با فارس در رشت با اشاره به سفر خود به گیلان اظهار کرد: بنا به دعوتی که از استان از بنده انجام دادند به گیلان سفر کردم.

وی ادامه داد: سفر به گیلان یادآوری دوران پر افتخار خاطرات انقلاب اسلامی و حضور مردم در تاریخ پر افتخار کشور است.

رضایی آشنایی با وضعیت اقتصادی، کارآفرینان و مردم استان را از دیگر دلایل حضور خود در گیلان عنوان کرد.

*دستگاه‌های قانونی نامزدهای انتخاباتی را تشویق به حضور کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده اشاره کرد و گفت: هنوز حرارت انتخاباتی که باید به وجود می‌آمد، انجام نشده و دستگاه‌های قانونی باید نامزدهای انتخاباتی را تشویق کنند تا حضور بیشتری در صحنه داشته باشند و فعالیت‌های انتخاباتی بیشتر شود.

وی با بیان اینکه فرصت مطالعه مردم در بحث انتخابات نباید کم شود، بیان کرد: فرصت بیشتری باید به مردم برای مشورت و مطالعه در امر انتخابات داده شود و این امر یکی از نقایص جدی انتخابات در ایران است و باید برای آن فکری کرد.

وی با اشاره به مطرح شدن اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری، یادآور شد: اقتصاد مقاومتی به معنای تحمل ریاضت نیست و مردم نباید گرانی‌ها و بیکاری را تحمل کنند.

رضایی تحمل مشکلات در کوتاه مدت به دلیل اعمال تحریم‌ها را وظیفه همگانی دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مقابله با گرانی و بیکاری بوده و شیوه‌ای برای کمک به مردم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی از افراد نباید اقتصاد مقاومتی را بهانه‌ای برای تحمل بیکاری و گرانی مردم بدانند، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی بهانه‌ای برای بی‌کفایتی و سوء مدیریت نیست.

وی درباره استفاده از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در دولت آینده، گفت: معتقدم دولت آینده باید بنا را بر وفاداری افراد به نظام بگذارد و دیگر اینکه از افراد کارآمد و توانمند استفاده شود.

رضایی با بیان مثالی درباره انتخابات ریاست جمهوری، یادآور شد: بازی‌های باشگاهی تمام شده و اکنون موقع اعزام تیم ملی به جام جهانی است و در چهار سال آینده، مسئله داخلی فرع بر شکستن تحریم‌های اقتصادی است و اگر تیم ملی را به جام جهانی اعزام کنیم نباید بگوییم که این فرد قرمز و آبی است بلکه باید بهترین افراد را پای کار بیاوریم و کشور را از سختی‌ها عبور دهیم تا جلو برود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست کاری خود را استفاده از تمام افراد دلسوز و کارآمد عنوان کرد و افزود: کشور را با افراد دلسوز و کارآمد می‌توان با قدرت اداره کرد و این امر را ثابت می‌کنم.

* «پرش از روی آمریکا» دیپلماسی خارجی ایران

وی در ادامه با تاکید براینکه وضعیت فعلی، پاسخگوی دیپلماسی ایران نیست، اذعان کرد: وضعیت‌های گذشته نیز پاسخگوی دیپلماسی خارجی کشور نیست و اگر به راه‌های تجربه شده گذشته برگردیم فایده‌ای ندارد و باید راه جدیدی در دیپلماسی ابداع کنیم و نام این راه نو را «پرش از روی آمریکا» گذاشتم.

رضایی تسلیم آمریکا شدن را از دست دادن منافع ملی دانست و تصریح کرد: نباید با آمریکا ماجراجویی کنیم و بهترین راه پرش از روی دیواری است که مانع روابط خارجی ما شده، و این امر فن، مهارت، گفت‌وگو، صحبت و درایت دارد و می‌توان آن را انجام داد.

* کاندیداهای ریاست جمهوری احساس بلاتکلیفی نکنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداها اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های انتخاباتی با تبلیغات انتخاباتی متفاوت است و سال‌های گذشته شش ماه مانده به انتخابات، فعالیت‌های انتخاباتی به صورت غیر رسمی آغاز می‌شد و آن سفرها و فعالیت‌ها در بسیج مشارکت مردم در انتخابات بسیار موثر بود.

رضایی با بیان اینکه نخستین بار است که در انتخابات ریاست جمهوری شش ماه پایان سال فعالیت درست و حسابی نشده است، بیان کرد: مردم باید فرصت مطالعه به اندازه کافی داشته باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: وقتی فرصت از مردم گرفته شود، می‌خواهیم غافلگیرانه و با جنجال و لشگرکشی سیاسی مردم را برای تصمیم‌گیری در وضعیت سختی قرار دهیم.

وی بر رفتار صادقانه با ملت تاکید کرد و یادآور شد: آبرو و حیثیت خود را کف دست گذاشتم و طبق اعتقادی که دارم، آمدم و مردم باید با آگاهی تصمیم بگیرند و از گروه‌های سیاسی که این فعالیت را انجام ندادند به شدت گله‌مند هستم و این امر را ظلم به ملت ایران می‌دانم.

رضایی در پایان تصریح کرد: چشم و گوش ملت ایران دیگر باز شده و در آینده یک تصمیم تاریخی می‌گیرند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...