نسخه چاپی

انتقاد جبهه پایداری از رویكرد شبه‌كارگزارانی دولت دهم

عکس خبري -انتقاد جبهه پايداري از رويکرد شبه‌کارگزاراني دولت دهم

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینكه جبهه متبوعش اصلاح در مسیر سوم تیر 84 را دنبال می‌كند، گفت: ما منتقد رفتار دولت دهم هستیم اما انتقادات ما به رفتاری از دولت دهم است كه شبیه كارگزاران سازندگی است.

به گزارش نما به نقل از فارس کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری در همایش بصیرت جبهه پایداری در مشهد در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا در انتخابات مجلس نهم برخی‌ها بدون حضور انحراف و اصلاح‌طلبان مدعی وحدت بودند و اکنون که این دو جریان در انتخابات حضور دارند دم از تکثر می‌زنند، گفت:عناوین مقدس اگر در جای خودش به کار برده نشود، سبب گمراهی و اشتباه می‌شود. به عنوان نمونه وحدت ، جذب حداکثری و دفع حداقلی از جمله این عناوین است. وقتی می‌خواهیم مسئولیتی به شخصی بدهیم و یا مشورتی برای انتخاب فردی به مردم بدهیم، عقل و شرع حکم می‌کند که اصلح را انتخاب و یا پیشنهاد کنیم، نباید دو ساحت را با هم مخلوط کرد. افرادی که می خواهیم پیشنهاد کنیم باید در آرمان گرایی و پایندی به ارزش‌ها و اعتقاد راسخ به ولایت مطلقه فقیه کارنامه درخشانی داشته و کارآمد هم باشند و بتوانند وظایفی را که بر اساس قانون اساسی بر عهده رئیس جمهور است، به درستی انجام دهند.

لنکرانی در بحث انتخاب اصلح یکی از مهمترین نکات را طبق قانون اساسی پاسداری از احکام اسلام توسط رئیس جمهور دانست و ادامه داد: وی نباید در اجراییات کار خلاف شرع انجام دهد؛ یکی از غصه‌های امروز ما این است که کسی باید پاسدار احکام اسلامی باشد ، در این رابطه از او سستی و فطور دیده می‌شود و این یک نکته منفی است که مرتکبین آن باید در پیشگاه خداوند توبه کنند.کسی حق ندارد برای این که آرا مردم را جذب کند، کار خلاف شرع کند و مراسمی خلاف شئونات اسلامی برگزار کند.

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به سوال دیگری درباره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بر خلاف برخی دیگر از مناصب ، منصب ریاست جمهوری جایگاهی نیست که با انشا گفتن و حرف‌های بی محتوای سیاسی، الزامات آن را به جا آورد. ریاست جمهوری یک مقام کاملا اجرایی است و هر کسی در این سمت قرار گیرد باید توان قرار گرفتن به عنوان ستون اجرایی کشور را داشته باشد.

** بازگشت به 8 سال قبل تقلب گفتمانی است

وی افزود: متاسفانه الان کسانی به جای این که برنامه ارائه کنند به دنبال بحث‌هایی همچون «ما به شما بپیوندیم» و یا «شما به ما پیوندید» هستند در حالی که در ورای این بحث های کم مایه سیاسی باید گفت بالاخره برنامه شما برای ریاست جمهوری چیست؟ این که بعضی‌ها می‌گویند ما باید برگردیم به 8 سال پیش، به نظرم در اینجا یک «تقلب گفتمانی» در حال انجام است.

لنکرانی تاکید کرد: ما به عنوان جبهه پایداری انتقادات جدی همچون سواستفاده از امکانات دولتی برای ترویج یک شخص به دولت دهم داریم، ما در یک سال گذشته در مدیریت اقتصادی کشور شاهد نوعی لختی و وادادگی بودیم که متناسب با شرایط تحریم نبود و تصمیمات اقتصادی با تاخیر و با آشفتگی و ضریب تغییرات بالا مانند آنچه در باره خودرو دیدیم اتخاذ شد که مورد انتقاد است. اما معنی این انتقادات این نیست که رانت خواری ، اشرافیت، تمرکز در پایتخت و بی توجهی به مناطق محروم را که در دوره های گشذته رواج داشت را می‌خواهیم.

** انتقاد جبهه پایداری به رویکرد شبه کارگزارانی دولت دهم است

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه جبهه متبوعش اصلاح در مسیر سوم تیر 1384 را دنبال می‌کند و به دنبال ارتجاع به دوران دوم خرداد و سازندگی نیست، گفت: ما منتقد رفتار دولت دهم هستیم اما انتقادات ما به رفتاری از دولت دهم است که شبه کارگزاران سازندگی است.

وی افزود: رفتار فرهنگی با تسامح و تساهل غیرشرعی و عدم اعتقاد به لزوم کاهش فاصله طبقاتی در رفتارهای اقتصادی مورد انتقاد ماست، اما برخی به دولت دهم این انتقاد را دارند که چرا در مقابل آمریکا کوتاه نمی‌آیید و یا چرا فلان مدیر سابقه دار منتسب به فلان گروه را برکنار می‌کنید.

** اتفاقات 22 بهمن قم مورد قبول ما نبود

لنکرانی در پاسخ به سوالی پیرامون حوادث 22 بهمن قم و انتساب آن به جبهه پایداری اظهار داشت: ما انتقادات جدی به رفتار رئیس جمهور و رئیس مجلس در ماجرای یکشنبه سیاه مجلس داریم ولی راه پیگیری این انتقادات را اطاعت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی می دانیم. در روز 22 بهمن در قم اتفاقاتی افتاد که مورد قبول ما نبود. اتفاقات قم خلاف شرع و خلاف قانون بود. ما ابراز مخالفت‌مان با رفتارهای روز یک شنبه سیاه را با سربلندی اعلام می‌‌‌کنیم اما از کسانی که حادثه قم را محکوم کردند اما رفتارهای برخی نمایندگان در روز یک شنبه سیاه را محکوم نکردند سوالی داریم. استیضاح وزیر کار مورد مخالفت رهبر انقلاب قرار داشت و ایشان از ان به عنوان کار غلط و استیضاح بی فایده نام بردند.

«شنیده‌ام کسانی در قم به منزل پدری آقای لاریجانی رفته اند و این حادثه را محکوم کرده‌اند که این کاری خوب است اما توقع داریم همه بیانات رهبری مورد توجه قرار گیرد.»

** بعضی افراد از سالها پیش ستادهای انتخاباتی خود را برقرار کرده‌اند

لنکرانی همچین درباره هزینه های انتخاباتی در انتخابات پیش‌رو با طرح این سوال که چرا بعضی افراد از سالها پیش ستادهای انتخاباتی شان را برقرار کرده‌اند و حقوق‌های چند میلیونی به افراد می دهند، گفت: این رفتار سیاسی دیندارانه نیست، این افراد باید درباره هرینه های انتخاباتی شان در سال 84 و انتخابات اسفند گذشته که حداقل چند ده میلیارد خرح داشته توضیح دهند. این حضور مصرفانه، پرخرج و با تبذیر در انخابات روا نیست.

۱۳۹۱/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...