نسخه چاپی

باهنر:دولت دهم خاص و عجیب است

محمد رضا باهنر همچنین در دفاع از مجلس اصولگرای نهم اظهار داشت: ما هدف اول را این قرار داده‌ایم تا با قانون نویسی خوب و همچنین نظارت كافی مشكلات موجود را در حد ممكن برطرف كنیم تا در پایان دوره از مجلس نهم به مانند دوره‌ای كه در راستای مردم تلاش كرد، یاد شود.

به گزارش نما، رابطه مجلس دولت یکی از مباحث اصلی فضای سیاسی روز است. در همین ارتباط محمدرضا باهنر از اولی ترین گزینه هایی است که می توان با او در این باب به گفتگو پرداخت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شفاف با بیان اینکه اصولگرایان در موضع گیری‌ها در مقابل دولت، مسائل اقتصادی و برخی از مسائل سیاسی داخلی با یکدیگر اختلاف نظر دارند،گفت: این مسئله اما جایی برای نگرانی ندارد. چرا که هدف و اولویت این است که مجلس اصولگرا بتواند به عنوان راس امور تاثیرگذاری مثبتی در امور کشور داشته باشد. البته نمی‌توان نهادی را به عنوان مجموعه بی‌مشکل معرفی کرد. به عنوان مثال برخی‌ها در مجلس دنبال این هستند تا «فقط» حرف و نظر خودشان به کرسی بنشیند که باید گفت این نوع رفتار با «نفس» نمایندگی در تضاد کامل است. مجلس نشینان باید به این فکر باشند که همه تصمیمات و برنامه‌ها بر اساس کار گروهی انجام شود.

محمد رضا باهنر همچنین در دفاع از مجلس اصولگرای نهم اظهار داشت: ما هدف اول را این قرار داده‌ایم تا با قانون نویسی خوب و همچنین نظارت کافی مشکلات موجود را در حد ممکن برطرف کنیم تا در پایان دوره از مجلس نهم به مانند دوره‌ای که در راستای مردم تلاش کرد، یاد شود.

او همچنین درباره اینکه برخی مجلس را متهم به نادیده گرفتن نقش نظارتی خود می‌کنند و اعقتادشان این است که تخلفات دولتی‌ها ریشه در همین مساله دارد، گفت:واقعا نمی‌دانم عده‌ای چرا و البته چطور می‌توانند خود را راضی به این کنند که مجلس را که همیشه در راس امور بوه است، با این اتهام مواجه کنند که نتوانسته یا نخواسته است از اختیار مهم قانونی خود که‌‌‌ همان نظارت بر دستگاه‌های دیگر است، استفاده کند.


وی ادامه داد: این نوع قضاوت‌ها محلی از اعراب ندارد، چرا که نماینده‌ها وقتی در بهارستان حاضر هستند، به این فکرند تا بتوانند مشکلات موکلین خود را تا جاییکه که امکان دارد، کم کنند. نظارت دقیق بر دستگاه‌های کشور یکی از راه‌هایی است که در راستای کاهش مشکلات نقشی مهم و حیاتی دارد. به همین دلیل اصرار و تاکید دارم که هیچ کس اجازه ندارد مجلس را با این اتهام سنگین روبرو کند.

باهنر در عین حال اضافه کرد: البته باید پذیرفت که اشکالاتی به وجود آمده است که باید گفت دولت آقای احمدی‌نژاد به معنای واقعی کلمه دولتی نوظهور بود و کارهایی را انجام داده و همچنان می‌دهد که واقعا برای هیچ کس قابل پیش‌بینی نبود. به همین دلیل است مجلس گاهی واقعا نمی‌توانست تعریف مشخصی از شرایط به وجود آمده داشته باشد و به همین دلیل ما نمی‌-توانستیم آنطور که لازم بود واکنش نشان بدهیم.

وی سخنانش را با این جملات به پایان برد؛ «به عنوان مثال اینکه رییس دولت به عنوان نفر اول اجرایی کشور و متولی اصلی اجرای قانون از این مساله حرف بزند که قانونی را اجرایی نمی‌کند یا قانونی را اصلا قبول ندارد! خب! واقعا از ما انتظار داشتید که چنین حرف‌هایی را پیش‌بینی کرده و برای مقابله‌اش برنامه‌ریزی می‌کردیم.

به گفته او دولت احمدی‌نژاد دولتی خاص و البته عجیب است و به همین دلیل مشخص مشکلات زیادی را به وجود آورده است که یکی از مشکلات تشکیکی است که مردم نسبت به استقلال و اعتبار جایگاه مجلس پیدا کرده‌اند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...