نسخه چاپی

مارادونا به انتخاب پاپ آرژانتینی واكنش نشان داد

عکس خبري -مارادونا به انتخاب پاپ آرژانتيني واکنش نشان داد

ستاره سابق تیم ملی آرژانتین با ابراز خرسندی از انتخاب یك كاردینال آرژانتینی به عنوان پاپ جدید كلیسای واتیكان، گفت این امر معجزه‌ای از جانب خدا بوده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دیگو مارادونا» ستاره سابق تیم ملی فوتبال آرژانتین نسبت به خبر انتخاب یک کاردینال آرژانتینی به عنوان پاپ جدید کلیسای واتیکان ابراز خرسندی کرد و آن را امری از جانب خدا دانست.

کاردینال‌های ارشد کلیسای واتیکان چهارشنبه شب «خورخه ماریو برگوگلیو» آرژانتینی را به عنوان پاپ جدید کلیسای واتیکان برگزیدند. برگوگلیو که لقب «فرانسیس» را برای خود انتخاب کرده، تنها پاپ کاتولیک‌ها در 1200 سال اخیر است که از کشورهای غیراروپایی برگزیده شده است. پاپ فرانسیس جایگزین پاپ «بندیکت شانزدهم» می‌شود که ماه گذشت به بهانه کهولت سن و ناتوانی در اداره امور کلیسا از سمت خود کناره‌گیری کرد.

مارادونا گفته است که در انتخاب پاپ فرانسیس و رسیدن مقام پاپی به یک آرژانتینی «دست خدا» در کار بوده است.

وی در مطلبی که در نشریه ایتالیایی «مساگرو» منتشر کرده، خود را یک «کاتولیک متعصب» توصیف کرده و نوشته است: مایه افتخار تمام ما آرژانتینی‌ها است که پاپ از کشور ما انتخاب شده است.

پیش از این «کریستینا کرشنر» رئیس‌جمهور آرژانتین هم ابراز امیدواری کرده بود که پاپ جدید بتواند در موضوع مناقشه جزایر «مالویناس» میان آرژانتین و انگلیس میانجیگری کند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...