نسخه چاپی

آدم كشی كه وزیر امنیت می شود

عکس خبري - آدم کشي که وزير امنيت مي شود

موشه یعلون در حالی به سمت وزارت امنیت رژیم صهیونیستی رسیده است كه سابقه طولانی در ترور فلسطینی ها و اعراب دارد.

به گزارش نما به نقل از العالم، یعلون نه تنها یکی از تندروترین بازیگران صحنه سیاست اسرائیل و مخالف سرسخت صلح با اعراب است، بلکه سوابق نظامی اش پر از عملیات علیه اعراب و فلسطینی در سمت های مختلف از ارتش اسرائیل است؛ می گویند همواره به اعراب کینه می ورزد، چون وقتی در کودکی گربه و سگ می کشت، عرب ها مانعش می شدند.
ژنرال ذخیره فعلی ارتش اسرائیل در جنگ اکتبر سال 1973 میلادی به سوی کشاورزان مصری که در مزرعه در حال کار بودند، تیراندازی کرد و شماری از آنها را به قتل رساند.
پس از آن وقتی به نیروهای ویژه تیپ چترباز پیوست، قتل به حرفه رسمی وی تبدیل شد.
یعلون فرمانده جوخه های ترور شماری از رهبران سازمان آزادیبخش فلسطین در اروپا بود و پس از حمله اسراییل به لبنان در سال 1982 میلادی به ربودن تعدادی از کادر سازمان جهاد اسلامی پرداخت.
از مشهورترین عملیات ترور که با حضور یعلون انجام شد، ترور خلیل الوزیر معروف به ابوجهاد مرد شماره 2 سازمان آزادیبخش فلسطین در سال 1988 میلادی بود. اسرائیلی ها ابوجهاد را در منزلش در تونس در حالی ترور کردند که تنها 2 روز بود با گذرنامه خارجی وارد این کشور شده بود.
ترور ابوجهاد را یگان ویژه «سیرییت متکال» انجام داد؛ ایهود باراک وزیر دفاع پیشین اسرائیل هم همراه موشه یعلون حضور داشت و افراد یگان با یک فروند کشتی نیروهای دریایی اسراییل مستقیما خود را به ساحل تونس رسانده بودند.
یعلون در چند کنفرانس مطبوعاتی به ترور اعتراف کرد و گفت که 3 ضربه به جمجمه و گردن ابوجهاد وارد کرد و با سلاح مجهز به صداخفه کن، 3 محافظ وی را هدف قرار داده است.
وی بعدها به تلاش برای ترور یاسر عرفات در سال 1982 اعتراف کرد و گفت: یاسر عرفات می خواست از توافق اسلو برای نابودی اسراییل استفاده کند؛ وی اسرائیل را به رسمیت نمی شناخت و حامی حماس بود.

یعلون، گفت: 2 روز قبل از اینکه اسحاق رابین نخست وزیر اسرائیل ترور شود، خطرات یاسر عرفات را به وی گوشزد کرده بودم.

یعلون درباره اینکه چرا عرفات ترور نشد، گفت: نتوانستیم وی را رصد کنیم.

۱۳۹۱/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...