نسخه چاپی

گفتمان مقاومت

محمد كاظم انبارلویی

آمريكا معافيت ژاپن و 10 كشور اروپايي را از تحريم‌هاي نفتي اعمال شده عليه ايران تمديد كرد. اين سومين بار است كه اين كار صورت مي‌گيرد.
مفهوم اين تصميم اين است كه كشورهاي ياد شده نتوانستند نفت مورد نياز خود را از يكي از كشورهاي توليد كننده نفت عضو اوپك تأمين كنند.
ژاپن از تأمين كنندگان عمده بنزين آمريكاست. وقتي ژاپن خريد نفت از تهران را تحريم كند مفهوم آن اين است كه آمريكايي‌ها هم سهمي از اين تحريم داشته باشند .
تحريم‌هاي يكجانبه خارج از مصوبات و قطعنامه‌هاي شوراي امنيت ، اوج شرارت غرب و بويژه آمريكايي‌ها در فشار به ملت ايران است.
ملت ايران به درستي دريافته است كه مقاومت و پافشاري روي حقوق مسلم خود كليد اصلي شكوفايي اقتصاد، تأمين امنيت مالي و در نهايت آسايش و رفاه ماندگار و اصيل است.
ملت ايران در گفتمان مقاومت در جستجوي هويت ملي و خودباوري است و رشد و بالندگي اقتصاد و فرهنگ خود را در تأكيد بر امر مقاومت مي‌داند.
مردم نيك مي‌دانند كه حتي فكر سازش و كوتاه آمدن در برابر زياده‌خواهي‌هاي غرب كليد ناامني و وابستگي اقتصادي است.
گفتمان مقاومت فرصتي است براي جبران عقب‌ماندگيها و قطع وابستگي‌هايي كه طي يكصد سال گذشته در تاروپود سياست، اقتصاد و فرهنگ كشور ريشه دوانده است.
امروز غرب اين واقعيت را دريافته است كه تداوم فشارها و تهديدها و تحريم‌ها نمي‌تواند آنها را به اهداف خود نزديك كند.
واقعيت فشارها در شبه جزيره كره نشان داد كه آمريكايي‌ها نه تنها به اهداف خود نزديك نشده‌اند بلكه تأكيد بر سياست خشونت و قلدري ،‌ آنها را يك گام بزرگ به بحراني نزديك كرده است كه اگر قدري جلوتر برود ممكن است به يك فاجعه انساني برسند.
آنها حتي در سوريه هم به اين نتيجه رسيده‌اند كه حمايت از تروريسم سلفي‌گري و سياست‌هاي خشن القاعده كريه‌ترين چهره را در افكار عمومي جهان انعكاس داده و آنها گريزي از آن ندارند.
آمريكايي‌ها در آلماتي قدري عقب نشستند تا يك بار ديگر سياست فشار، تهديد و تحريم را ارزيابي كنند.
اين عقب‌نشيني تنها در حرف اتفاق افتاده است. لذا هيچ چيز در عمل ديده نشده است. آمريكايي‌ها خوب مي‌دانند ايران به دنبال سلاح هسته‌اي نيست. آمريكايي‌ها مي‌دانند حكومتي كه در ايران مستقر است قوي‌ترين و كارآمدترين و مشروع ترين حكومت منطقه است.
آنها از حضور بي‌نظير مردم در راهپيمايي 22 بهمن در تبعيت مجدد با رهبري نظام اطلاع دارند. آنها از قدرت و استحكام اقتصاد كشور و توليد ملي مطلع هستند آنها از پيشرفت‌هاي عظيم در حوزه‌هاي گوناگون علمي و نيز توانايي‌هاي دفاعي ايران مطلع هستند. آنها نمي‌خواهند چنين قدرتي را به رسميت بشناسند. براي همين در سر راه پيشرفت كشور اخلال مي‌كنند. مردم هم نشان داده اند مسير پيشرفت را در دوران تحريم خيلي سريعتر، دقيق‌تر و عميق‌تر مي‌توانند دنبال كنند. 10 سال مذاكره با غرب نشان داده است كه مردم اهل سازش و كوتاه آمدن نيستند و در عين حال بهانه‌اي هم به دشمن نداده‌اند. اكنون نوبت غرب است كه از خر شيطان پياده شود و صادقانه حقوق ملت ايران را به رسميت بشناسد ملت هيچ اعتمادي به قول و قرار غربي‌ها بويژه آمريكايي‌ها ندارد. به همين دليل مسئولان كشور در برخورد با پيشنهادات آنها بايد محتاطانه عمل كنند. امروز ما در سر راه يك پيچ بزرگ تاريخ قرار داريم. اندك اشتباه يا خوشبيني وغفلت از توطئه‌ها و دسيسه‌هاي دشمن ممكن است خسارات جبران ناپذيري پديدآورد و سالها پيشرفت كشور را به تأخير اندازد يا با اخلال روبه‌رو كند.
راه روشن وبي‌بازگشت ما مقاومت و تأكيد روي حقوق مسلم ملت است. راه دشمن نيز پذيرش حق ملت ايران و عقب نشيني از سياست‌هاي تجاوز كارانه است. در اين صورت است كه مي‌شود مطالبات دو طرف را در مذاكرات متوازن كرد.

۱۳۹۱/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...