نسخه چاپی

بالاخره نتانیاهو برای تشكیل دولت به توافق رسید

عکس خبري -بالاخره نتانياهو براي تشکيل دولت به توافق رسيد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه رسما توافقنامه ائتلاف با دو حزب دیگر حاضر در كنست را امضا كرد و به این ترتیب اسامی وزرای كابینه اسرائیل متشكل از چهار حزب، امروز (شنبه) به شیمون پرز تحویل داده می شود.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که پس از مذاکرات گسترده بالاخره توافقنامه ائتلاف با حزب یش عتید (اینجا آینده است) و حزب خانه یهودی که یک حزب با گرایش دینی و نزدیک به شهرک نشینان صهیونیست است، امضا شده و لیست کابینه عصر شنبه به شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی تحویل داده می شود.

براساس توافق حاصل شده میان نتانیاهو و دو حزب مذکور، حزب خانه یهودی سه وزارتخانه را در اختیار گرفته که مهمترین آنها وزارتخانه مسکن و شهرسازی است و حزب یش عتید نیز پنج کرسی وزارتی به دست آورد که مهمترین آنها وزارت دارایی است و یئیر لابید، رئیس این حزب اداره آن را به عهده خواهد گرفت، وزارت آموزش و پرورش نیز به یش عتید واگذار شد.

ائتلاف "لیکود بیت‌نو" که خود متشکل از دو حزب لیکود و اسرائیل بیت‌نو است و ریاست آن را بنیامین نتانیاهو به عهده دارد نیز 12 وزارتخانه را در اختیار گرفته که مهمترین آنها وزارت امور خارجه و وزارت جنگ رژیم صهیونیستی است.

با ائتلاف این چهار حزب، نتانیاهو اکثریت 68 نماینده از 120 نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) را به دست آورد و براساس قوانین اسرائیل می تواند کابینه را تشکیل دهد.

نفتالی بنت، رئیس حزب خانه یهودی پس از امضای توافقنامه اعلام کرد: بالاخره توافق با نتانیاهو امضا شد و هم اکنون سی و سومین دولت اسرائیل در مسیر درست قرار دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که یئیر لابید و نفتالی بنت از خواسته خود مبنی بر دستیابی به پست معاون نخست وزیری اسرائیل صرف نظر کرده‌اند که این مساله یکی از اختلافات اساسی میان نتانیاهو و این دو رهبر سیاسی اسرائیل بود.

بنابر قوانین اسرائیل، کابینه از حزبی تشکیل می‌شود که بیشترین کرسی‌های پارلمان را به خود اختصاص داده باشند و اگر حزبی نتواند اکثریت نمایندگان را به دست آورد باید با دیگر احزاب حاضر در پارلمان ائتلاف تشکیل دهد.

۱۳۹۱/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...