نسخه چاپی

كشف خودروی بمبگذاری شده در حلب / فرار خلبان سوری تكذیب شد

انتقاد وزیر خارجه روسیه از مواضع ضد رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس، كشف یك خودروی بمبگذاری شده در حلب و تكذیب ادعای العربیه در خصوص جدا شدن یك خلبان از ارتش سوریه از جمله خبرهای مربوط به این كشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، نیروهای ارتش سوریه، یک خودروی بمبگذاری شده در محله الحیدریه حلب را کشف و خنثی کردند.

بر اساس گزارش منابع سوری، گروههای مسلح قصد داشتند این خودروی بمبگذاری شده را در چارچوب اقدامات خود برای بی ثبات کردن سوریه منفجر کنند.
تکذیب ادعای العربیه
از سوی دیگر یک منبع مسئول در سوریه ادعای شبکه العربیه در خصوص جدایی یک خلبان از ارتش و فرار وی به همراه جنگنده خود به خاک ترکیه را بی پایه و اساس دانست.

به گزارش خبرگزاری سوریه(سانا)، این منبع گفت آنچه شبکه العربیه درباره جدایی یک خلبان از ارتش و فرود جنگنده اش در خاک ترکیه و همچنین اقدام وی به بمباران مراکز امنیتی در حلب منتشر کرده، کاملا بی پایه و اساس و دروغ است.

این منبع خاطر نشان کرد شبکه های تروریستی همچون العربیه به پخش چنین خبرهای دروغی که عمق ورشکستگی و ناکامی آنها در حمله خصمانه علیه سوریه را نشان می دهد، عادت کرده اند.

انتقاد لاوروف از رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس
خبر دیگر اینکه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از اقدام تحریک آمیز رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس در بستن سفارتخانه های خود در سوریه انتقاد کرد که این انتقاد با واکنش دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس روبرو شد.

الزیانی با رد هشدار لاوروف درباره پیامدهای انتقال قدرت به افراطیون در سوریه در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از جنایات رژیمهای آل سعود و آل خلیفه و همچنین نقش آشکار رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس در ادامه خشونتها و ناآرامی ها و کشتار بیگناهان به سبب حمایت تسلیحاتی آنها از گروههای مسلح مدعی شد ما به خاطر جنایات نظام سوریه، سفارتخانه های عربی را بسته ایم .

۱۳۹۱/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...