نسخه چاپی

دیدار شبانه سیدحسن خمینی و علی لاریجانی

به گزارش نما، روزنامه آرمان در گزارشی به دیدار اخیر سیدحسن خمینی و علی لاریجانی در منزل لاریجانی اشاره كرده و آورده است؛

شب چهارشنبه در منزل علی لاریجانی چه گذشت؟ چه كسی مهمان او بود و چه گفته و چه شنیده شد؟ معمولا در ایام انتخابات هر مهمانی كه به خانه سیاسیون مطرح می‌رود، از نگاه رسانه‌ها یا حامل پیامی خواهد بود یا برای رایزنی به آنجا رفته است اما شب چهارشنبه علی لاریجانی میزبان مردی از تبار امام خمینی(ره) بود كه نامش سیدحسن خمینی است. یادگار امام(ره) به منزل لاریجانی رفت و البته در این مهمانی تنها نبود بلكه قدرت‌ا... علیخانی هم همراهش به آنجا رفت؛ دیداری سه نفره كه البته مذاكرات آن دارای اهمیت زیادی بود.

دلیل دعوت لاریجانی از یادگار امام (ره) چه بود؟
اگرچه دعوت از یادگار امام (ره)، از سوی نماینده قم در مجلس موضوع غیرقابل پیش‌بینی و غیرقابل انتظاری نیست اما آنچه لاریجانی در این دیدار مطرح كرد، از اهمیت بالاتری نسبت به دیدارهای معمولی برخوردار بود. لاریجانی این روزها، روزهای پرمشغله‌‌ای را پشت‌سر می‌گذارد؛ از یكسو لایحه بودجه در مجلس بررسی می‌شود و از سوی دیگر زمزمه‌های حضور او در انتخابات به گوش می‌رسد. هنوز مشخص نیست در این دیدار چه میان علی لاریجانی و سیدحسن خمینی گذشت اما احتمالا درمورد موضوع اول یعنی بحث بودجه چیزی گفته یا شنیده نشد غیر از اینكه شاید لاریجانی به یادگار امام گفته باشد، بررسی بودجه 92 او را خسته كرده است. اما درمورد موضوع دوم نمی‌توان با قاطعیت گفت كه بحثی نشده است چرا كه علی لاریجانی به‌خوبی می‌داند سیدحسن خمینی به خوبی از شرایط جامعه آگاه است و با صبر و حوصله اتفاقات را رصد می‌كند بنابراین می‌تواند راهنمای خوبی برای لاریجانی باشد. برخی هم می‌گویند او رفته تا از یادگار امام برای حضور در انتخابات رخصت بطلبد چراكه هرچه باشد به‌هر حال سیدحسن خمینی دارای جایگاه رفیعی میان علما و روحانیون قم است و نظر او می‌تواند خیلی از دیدگاه‌ها را نسبت به لاریجانی تقویت كند.

گمانه نزدیك به واقعیت
اما گمانه‌‌ای كه بیشتر به واقعیت نزدیك است، طرح مساله بی‌احترامی به رئیس مجلس در مراسم 22 بهمن است. شاید لاریجانی، یادگار امام (ره) را به منزل خود دعوت كرده تا با او درمورد برخورد با این تندروی‌ها و روش‌های مقابله با آن گفت‌وگو كند. نكته حائز اهمیت در اینجاست كه در سال 89 بی‌احترامی مشابهی به سیدحسن خمینی در حرم امام خمینی(ره) صورت گرفت. در آن زمان بسیاری از بزرگان به شدت این بی‌احترامی را محكوم كردند اما علی لاریجانی آنچنان كه انتظار می‌رفت، این اقدام را به موقع محكوم نكرد. حال پس از مراسم 22 بهمن و هجمه به لاریجانی، یادگار امام(ره) با سعه‌صدر این اقدام را به‌شدت محكوم كرد.

۱۳۹۱/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...