نسخه چاپی

آمریكا در اردن به شورشیان سوریه آموزش‌ می‌دهد

یكی از سخنگویان شورشیان سوریه به یك شبكه آمریكایی گفت: صدها نفر از شبه‌نظامیان در حال یادگیری آموزش‌های پیشرفته از جمله چگونگی استفاده از موشك‌های ضدتانك و ضدهوایی توسط آمریكا در اردن هستند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان؛ شورشیان سوریه می‌گویند صدها نفر از شبه‌نظامیان در حال دریافت سلاح‌های پیشرفته با آموزش‌های سازمان یافته توسط آمریکا در اردوگاهی در اردن هستند.
بر اساس این گزارش، یکی از سخنگویان شورشیان که به دلیل حساسیت موضوع خواسته هویتش افشا نشود، به سی‌ان‌ان گفت: 300 نفر از شبه‌نظامیانی که این دوره آموزشی را پشت سر گذاشته بودند روز پنج‌شنبه از طریق مرز اردن وارد سوریه شدند.


این سخنگوی در باره اینکه آیا آموزش‌ دهنده‌گان از ارتش آمریکا هستند و یا پیمانکاران خصوصی از این کشور، اظهار نظری نکرده است.
بر اساس گفته این سخنگوی شورشیان، آموزش‌ها شامل چگونگی استفاده از سلاح‌های ضدتانک و ضدهوایی می‌شود.
وی افزوده است که شبه‌‌نظامیان بیشتری در حال یادگیری این آموزش‌های پیشرفته هستند.
سوریه در حدود 23 ماه است که با آشوب و جنگ داخلی مواجه است، بر اثر این خشونت‌ها تعداد زیادی از مردم از جمله نیروهای امنیتی و نظامی جان خود را از دست داده‌اند.


دولت سوریه می‌گوید ناآرامی‌های کشورش توسط بعضی دولت‌های منطقه‌ای و غربی برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود، در همین زمینه گزارش‌های زیادی وجود دارد که تعداد زیادی از شبه‌نظامیان دارای تابعیت خارجی بوده و در خارج از این کشور آموزش دیده‌اند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...