نسخه چاپی

ركورد جهانی ساخت پالایشگاه گازی در پارس جنوبی ثبت شد

وزیرنفت ایران اعلام كرد ركورد جهانی ساخت پالایشگاه گازی به دست متخصصان توانمندداخلی درحوزه عملیاتی پارس جنوبی به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا،پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی انر‍‍ژی پارس روزشنبه به نقل از سخنان رستم قاسمی كه درجمع برخی مدیران و كاركنان پارس جنوبی ایراد شد، افزود كه این ركورد به میزان 62 درصد پیشرفت فیزیكی در مدت 20 ماه، در شرایط تحریم كسب شده است.

وی اضافه كرد: افتخارات بزرگی در زمینه كسب ركورد تازه جهانی در ساخت پالایشگاه ها داشته ایم كه این موفقیت برجسته حاصل برنامه ریزی فنی و اصولی و مدیریت یكپارچه بوده است.

قاسمی ادامه داد:بهترین ركورد در زمینه ساخت پالایشگاه در جهان 52 ماه است.این درحالی است كه شركت های خارجی هیچ گونه مشكل تامین منابع مالی و محدودیت تامین تجهیزات و كالا نداشتند؛اما با وجود مشكلات تحریم و تامین برخی قطعات و تجهیزات،به همت متخصصان توانمند داخلی، ركورد جهانی ساخت پالایشگاه گازی در پارس جنوبی شكسته شد.

وی بیان كرد:وضعیت ما نسبت به گذشته متفاوت است به گونه ای كه با وجود نیروی انسانی توانمند و متخصص، می‌توانیم حتی در زمان كمتر نیز ركوردهای خوبی را كسب كنیم.

وزیر نفت با اشاره به تلاش های انجام شده از سوی شركت نفت و گاز پارس، ادامه داد:مجموعه پرتوان شركت نفت و گاز پارس، فعالیت قابل تقدیری در حوزه عملیاتی پارس جنوبی داشت؛ از این رو برای رسیدن به زمان بندی 35 ماهه،پیمانكاران ضعیف با پیمانكاران قوی جا به جا شدند.

وی یادآورشد: از شركت‌های خارجی كه به تعهداتشان عمل كرده‌اند و در این شرایط ملت ایران را در طرح ‌های نفتی تنها نگذاشته‌اند تقدیر می‌كنیم.

قاسمی گفت:درسالی كه توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی نامگذاری شده همه مسوولان بویژه در صنعت نفت باید از ظرفیت موجود به نحو مطلوب بهره ببرند و در مسیر تحقق منویات معظم‌له قرار بگیرند.

وزیر نفت افزود:درسال جاری مشكل تامین منابع مالی نخواهیم داشت؛ در سال تولید ملی برای تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری در وزارت نفت برنامه ریزی اصولی انجام خواهد شد و ما این سال را سال تحرك و پویایی قرار می‌دهیم تا تولید ملی تحقق یابد.

وی اضافه كرد:با وجود تحریم‌های بین‌المللی مسیر توسعه و رشد صنعت نفت متوقف نمی‌شود و با تمام توان برای فتح قله‌های بلند حركت می‌كنیم.

وزیر نفت و معاون پارلمانی و امور مجلس رییس جمهوری روزجمعه از طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی بازدید كردند.

۱۳۹۱/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...