نسخه چاپی

انتقاد رئیس ارتش هند از پاكستان

رئیس ارتش هند، پاكستان را به دلیل "تداوم صادر كردن تروریسم به هند" مورد انتقاد قرار داد و به شدت با لغو قانون اختیارات ویژه نیروهای مسلح هند در منطقه جامو و كشمیر و یا تضعیف آن مخالفت كرد.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه "تایمز آو ایندیا"، ژنرال بکرام سینگ، رئیس ارتش هند، پاکستان را متهم کرد که در مقابله با تروریست‌ها استانداردهای دوگانه اعمال می‌کند.

وی اظهار داشت: آنها خون ما را می‌مکند و با وجود این شما می‌خواهید که ما با آنها در سطح نظامی همکاری کنیم. من فکر نمی‌کنم که چنین چیزی امکان پذیر باشد.

وی در سخنانی در یک گردهمایی در شهر دهلی نو گفت: باید مقابله با کمبود اعتماد مقدم بر اقدامات اعتمادساز باشد. شما نمی‌توانید که همچنان بازگذاشتن این جریان صادر کردن تروریسم به هند را تحمل کنید. شما باید با آن مقابله کرده و در این صورت است که ما می‌توانیم به جلو حرکت کنیم.

رئیس ارتش هند همچنین درخصوص "استانداردهای دوگانه ارتش پاکستان" به مساله درگیری کارگیل در سال 1999 اشاره کرد که طی آن ارتش پاکستان نخست مدعی شد، مهاجمانی که از خط کنترل در کشمیر عبور کرده‌اند شبه نظامی بوده‌اند اما چندی بعد مجبور شد بپذیرد که آنها سربازان عادی بوده‌اند.

وی تاکید کرد که "تمام زیرساخت‌های تروریستی" در طول مرز همچنان تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده‌اند.

ژنرال سینگ تصریح کرد که تصمیم برای لغو قانون اختیارات ویژه مسلح در جامو و کشمیر باید تصمیم عملگرایانه بوده و با توجه به منفعت ملی بدون آنکه سیاسی شود، اتخاذ شود.

وی همچنین عنوان کرد که یکی از "تروریست‌هایی" که در حمله روز چهارشنبه به نیروهای پلیس هند در منطقه سرینگر کشته شد، پاکستانی بوده است.

رئیس ارتش هند همچنین عنوان داشت: ما تنها می‌توانیم توصیه‌های خود را ارائه دهیم اگر از من بپرسند می‌گویم که اکنون زمان درستی نیست تا بر سر راه این قانون اختیار دهنده مانع تراشی کنیم. ما نباید در این موقعیت حساس قانون اختیارات ویژه نیروهای مسلح هند را از بین ببریم.

۱۳۹۱/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...