نسخه چاپی

پاپ به خاطر این زن پاپ شد+عكس

آمالیا دامونته، زنی كه حالا ۷۶ ساله است می‌گوید جواب منفی او در دوران نوجوانی به خواستگاری خورخه ماریو برگولیو باعث شده او به كلیسا بپیوندد و حالا پاپ ۱/۲ میلیارد كاتولیك جهان شود!

به گزارش نما به نقل از مهر، بر اساس گفته‌های آمالیا دامونته زمانی که او و پاپ کنونی ۱۲ ساله بوده‌اند خورخه ماریو برگولیو در نامه‌ای گفته بود که اگر نتواند با او ازدواج کند کشیش خواهد شد. آمالیا دامونته در گفت و گو با رسانه‌ها گفته است که خورخه در نامه اش تصویر خانه ای سفید با بامی قرمز را برایش نقاشی کرده بود و قول داده بود اگر با هم ازدواج کنند خانه‌ای به آن شکل را برایش می خرد تا با هم در آن زندگی کنند.دامونته می‌گوید پدرش نامه را پیدا کرده و به صورت او سیلی زده است. پس از این حادثه آنها دیگر هیچ وقت همدیگر را ندیدند و خانواده دامونته هر کاری انجام دادند تا آنها را از هم جدا کنند.

1.jpg


 او با اشاره به اینکه خورخه در نامه‌اش گفته بود که در صورت جواب منفی کشیش خواهد شد می‌گوید: من و ۱/۲ میلیادر کاتولیک خوش‌شانس بود‌ه‌اند که جواب منفی دادم. در سال ۲۰۱۰ پاپ فرانسیس اول گفته بود که شکسته شدن قلبش باعث شده تا در لباس کشیشی دنبال آرامش باشد. آمالیا دامونته هم که مانند کاتولیک‌های دیگر منتظر معرفی پاپ بوده است می‌گوید: جلوی تلویزیون خشکم زده بود. باورم نمی‌شد که خورخه پاپ شده باشد.



2.jpg


 آمالیا دامونته هنوز در همان محله‌‌ای زندگی می‌کند که در آن دوران کودکی‌اش را با پاپ فعلی گذرانده است.

اتهام‌ها درباره سکوت در دوران جنگ کثیف


پاپ جدید همچنین درباره سکوت در مقابل نقض حقوق بشر در زمان حکومت نظامیان در آرژانتین متهم شده است. این اتهام ی در رابطه با دو کشیش مسیحی است که در سال ۱۹۷۶ به دلیل فعالیت در محلات فقیرنشین مورد سوء ظن ماموران امنیتی رژیم نظامی قرار گرفتند. ماموران این دو نفر را ربودند و زندانی کردند. خورخه برگولیو که ریاست شورای عالی کشیشان را در آن دوران بر عهده داشت، متهم شده که برای ممانعت از بازداشت این دو کشیش در آن زمان تلاشی به عمل نیاورده بود. واتیکان اتهام‌های وارده شده به پاپ فرانسیس اول در این رابطه را رد کرده است. حاشیه‌ها درباره پاپ جدید ولی در همین جا تمام نمی‌شود.



3.jpg


 پاپ با یک ریه

یکی دیگر از نگراني‌ها درباره سلامت پاپ جدید و توانایی او در اداره کلیسای کاتولیک است. فرانسیس اول با یک ریه نفس می‌کشد و بخش بزرگی از یک ریه او در دوران نوجوانی‌اش به علت عفوت برداشته شده است. واتیکان اعلام کرده که نفس کشیدن پاپ با یک ریه مشکلی برای سلامتی او ایجاد نمی‌کند. پزشکان اما می‌گویند به هر حال پاپ جدید نسبت فردی که دو ریه دارد از ظرفیت تنفسی کمتری برخوردار است و نمی‌تواند فعالیت‌های سنگین را انجام دهد.

۱۳۹۱/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...