نسخه چاپی

تكذیب ادعای دخالت ایران در امور بحرین

یك نماینده سابق بحرینی و عضو برجسته جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین، وزرای كشور حوزه خلیج فارس را به ایجاد تروریسم در منطقه و تغذیه آن متهم كرد و هرگونه دخالت ایران در بحران بحرین و یا طایفه‌ای بودن مطالبات مردم را تكذیب كرد.

به گزارش نما، جلال فیروز در واکنش به بیانیه پایانی نشست وزرای کشور عربی و اقدام آنها در محکوم کردن آنچه "حمایت لجستیکی ایران از تحرکات ملت بحرین" نامیده شد، گفت: گزارش کمیته پادشاهی حقیقت‌یاب بحرین به ریاست شریف بسیونی، هرگونه دخالت خارجی در بحرین را تکذیب کرده و اعتراضات را مساله‌ای داخلی خوانده است.عضو برجسته جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین تاکید کرد که دولت بحرین نتوانسته به غیر از اعترافاتی که به زور و تحت شکنجه از بازداشت شدگان اخذ شده است، حتی یک دلیل برای اثبات دخالت ایران در بحرین بیاورد و گزارش کمیته، بسیونی هم بر این مساله تاکید دارد.

فیروز در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اعتراضات مردمی در بحرین مساله داخلی و ملی است و اهل سنت، شیعیان، راست گرایان و چپ گرایان، همگی در آن مشارکت دارند. وی همچنین طائفه‌ای بودن خواسته‌های ملت بحرین را تکذیب کرد و گفت: برقراری دموکراسی خواسته همه ملت است و این شعار مخالفان است.همان طور که حق ملت‌های عربی است که خواهان سرنگونی رژیم‌های استبدادی باشند، ملت بحرین نیز چنین حقی دارد، البته با توجه به این که ملت بحرین خواهان انجام اصلاحات است.

نماینده سابق بحرینی با اشاره به برگزاری سی امین نشست وزرای کشور اعضای اتحادیه عرب در ریاض، تاکید کرد: هر وقت وزرای کشور عربی گرد هم آیند، پس از آن مصیبتی بر مردم و ملت عرب در کشورهای عربی نازل می‌شود، از جمله این که وزارت کشور بحرین مجموعه ای از اتهامات را به مردم بحرین وارد می‌کند. وی افزود: جمعیت وفاق در سال 2007 تلاش کرد تعریفی از تروریسم ارائه دهد و قانون مبارزه با تروریسم را تعدیل کند، ولی وزارت کشور با همراهی دولت به مانع تراشی در مقابل این اقدام مبادرت کردند.

فیروز تصریح کرد: نتایج نشست اخیر وزرای کشور عرب در ریاض، ایجاد خفقان و اقدام برای محدود کردن آزادی بیان و اندیشه ملتهاست. بیانیه پایانی این نشست بر مقابله با آنچه که افکار انحرافی نامیده شد، تاکید کرد و مقصود از آن افکاری است که از سیاست های حاکمان به دور باشد و خطری برای امنیت رژیم ها و نه ملتها باشد. وی وزرای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را متهم کرد که القاعده، طالبان و دیگر گروه های تروریستی را ایجاد کرده و آنها را تغذیه می کنند و اینک می خواهند با جاسوسی از پایگاه های شبکه های اجتماعی افکار و ایده هایی که با سیاستهای آنها همراه نیست، رصد کنند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...