نسخه چاپی

واكنش متكی به بركناری توسط احمدی نژاد

كاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: درباره ماجرای بركناریم روزی كه با احمدی نژاد در مقام یك شهروند عادی رو در رو شوم صحبت می كنم.

به گزارش نما به نقل از مهر، منوچهر متکی، شامگاه دیروز جمعه در جمع مردم تبریز در مسجد سالار شهیدان افزود: تبریز، دیار سرداران فاتح قرارگاه جهاد است و مردم غیور این منطقه، مرزبانان حمایت از ولایت هستند.


وی افزود: واقعه زلزله اخیر تمامی مردم کشور را آزرده خاطر کرد و عید نوروز برای بازماندگان زلزله اخیر در شهرستان های اهر، هریس و ورزقان ، قره بایرام (عید سیاه ) خواهد بود.


منوچهر متکی در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که نشاط، شادابی، تلاش و مبارزه با مشکلات سرلوحه کارهای مردم تبریز است افزود: تقریبا در تمامی عرصه های مهم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی نظامی، مردم آذربایجان و به ویژه تبریز حضور پر رنگ داشته اند.


وی در پاسخ به سوالی در خصوص برکناری او در ماجرای سنگال گفت: مقام معظم رهبری فرموده اند فعلا آن ماجرا را بازگو نکنم تا روزی که با آقای احمدی نژاد در مقام یک شهروند عادی رو در رو شوم.


متکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:عدم ثبات در تصمیم گیری های اقتصادی موجب لطمه خوردن به نظام اقتصادی می شود و اوضاع کشور را بیش از این نابسامان خواهد کرد.


وی همچنین گفت: تعداد زیاد واحدهای تولیدی که با توان 30 درصد کار می کنند نشانگر ضعف دولت است.


وزیر سابق امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه باید جایگاه سیاسی رئیس جمهوری تعریف شود افزود: اگر این تعاریف وجود داشته باشد منازعاتی از جنس منازعات اخیر در کشور را شاهد نخواهیم بود.


متکی با اشاره به اینکه دو معضل اصلی کشور هم اکنون تورم و بیکاری است ادامه داد: مدیریت اقتصادی امری عرفی است و باید میزان عرضه و تقاضا با هم برابری داشته باشند، اگر اقتصاد ثبات نداشته باشد نمی توان در مدتی مشخص با روند رو به بهبود به سمت توسعه و پیشرفت رفت.


وی با اشاره به اینکه دولتهای قبلی در زمینه سیاست های اقتصادی تخلفاتی دارند ابراز داشت: وضع دولت نهم و دهم در برخی موارد خوب است اما نمی توان با تصمیمات و عملکردهای آنی به ثبات و پیشرفت اقتصادی رسید.


متکی در خصوص پرونده هسته ای کشورمان نیز گفت: غربی ها هیچ وقت از نداشتن انرژی هسته ای برای ما سخن نگفته اند چون حرفی غیر قانونی است انها تنها بهانه شان امکان استفاده تسلیحاتی از این انرژی است.

۱۳۹۱/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...