نسخه چاپی

جت رنجرها مسلح شدند

فرمانده پایگاه هوانیروز كرمانشاه از تست عملیاتی بالگردهای جت رنجر این نیرو در رزمایش ذوالفقار خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سرهنگ خلبان یوسف قربانی فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز در کرمانشاه با اشاره به توانمندی بالگردهای ارتش برای مقابله با انواع تهدیدات گفت: در طول سالهای اخیر ما توانستیم در مجموعه هوانیروز به دستاوردهای خوبی برسیم که با دستیابی به این توانمندی ها بالگردهای ما قادر خواهند بود با تمامی تهدیدات محتمل مقابله کنند.

قربانی آمادگی هوانیروز را بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: امروز بالگردهای ما می توانند در روز و یا در شب با استفاده از تجهیزات دید درشب به مقابله با تهدیدات بپردازند که نمونه بارز این توانمندی ها ساخت بالگردهای رزمی طوفان توسط صنایع دفاعی بود که در ماههای اخیر عملیاتی شده و امروز در سازمان رزم ما بکارگیری می‌شوند.

وی با اشاره به برخی نوآوری ها در کاربرد انواع بالگردها نیز گفت: برای نمونه ما توانستیم بالگرد 206 (جت رنجر) را که یک بالگرد با ماموریت شناسایی بود، مسلح کرده و از آن به عنوان یک بالگرد رزمی نیز استفاده کنیم.

فرمانده پایگاه هوانیروز کرمانشاه خاطرنشان کرد: این بالگرد در گذشته یک بالگرد کنترل فرماندهی محسوب می شد که وقتی فرمانده منطقه برای شناسایی می‌رفت از این بالگرد استفاده می‌کرد.

قربانی افزود: با تلاش متخصصان، ما توانستیم تجهیزات رزمی نیز برروی این بالگرد نصب کنیم تا علاوه بر ماموریت‌های شناسایی، بصورت همزمان بتوان از این بالگرد در امور رزمی نیز استفاده کرد.

وی تصریح کرد: این امر در گذشته صورت گرفته اما در رزمایش اخیر نیروی زمینی با نام «ذوالفقار» که یک مانور متحرک هوایی بود، این بالگرد تست عملیاتی شد که موفقیت آمیز نیز بود.

در سالهای اخیر صنایع دفاعی کشورمان همچنین موفق به طراحی و ساخت انواع شبیه‌ساز بالگردها ازجمله شبیه‌ساز متحرک بالگرد 206 شده بودند که با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این شبیه‌ساز متحرک، انواع آموزشهای خلبانی و تیراندازی با بالگرد و اجرای مانورهای اضطراری در شرایط مختلف جوی امکان پذیر است که برای تولید آن، 18 هزار نفر ساعت و یک سال زمان و هزینه‌ای معادل 800 میلیون تومان صرف شده و تمامی نرم‌افزارها و تجهیزات الکترونیکی آن نیز توسط متخصصان هواپیمایی نیروی زمینی ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده که موجب صرفه‌جویی کلانی در خرید تجهیزات مشابه وارداتی نیز شده است.

استفاده از این شبیه‌سازها در هر یک هزار ساعت پرواز، تنها امکان بروز یک خطا را داشته و هرگونه خطا و یا عیب به طور خودکار و به صورت بصری به خلبان هشدار داده می‌شود.

این در حالیست که دانش ساخت و راه‌اندازی انواع شبیه‌سازهای متحرک و کامل پروازی در گذشته تنها در اختیار تعداد معدودی از کشورهای امریکایی و اروپایی بوده و به دلیل تحریم‌ها، امکان خرید آن با صرف هزینه‌های سنگین نیز میسر نبود.

۱۳۹۱/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...