نسخه چاپی

سومین جشن جهانی نوروز فردا در تاجیكستان برگزار می شود

سومین جشن جهانی نوروز با حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران صبخ فردا (یكشنبه) در شهر دوشنبه برگزار می شود.

به گزارش روز شنبه خبرنگار اعزامی ایرنا،محمود احمدی نژاد كه به تاجیكستان سفر كرده است صبح فردا یكشنبه با حضور دركاخ سامان محل برگزاری سومین جشن جهانی نوروز سخنرانی خواهد كرد.

رییس جمهوری ایران امروز (شنبه) درصدر هیاتی عالی رتبه با حضور در شهر دوشنبه با امامعلی رحمان رییس جمهوری تاجیكستان دیدار كرد.

در این نشست مشترك دو طرف، ثبت نوروز در فهرست میراث معنوی جهانی و برگزاری سه دوره جشن جهانی نوروز را گواه مجد، شكوه و عظمت تاریخی صاحبان تمدن نوروز عنوان كردند.

احمدی نژاد امروز با حضور در خانه ایران این مركز فرهنگی ایرانی را در شهر دوشنبه افتتاح كرد.

خانه ایران به عنوان مركزی فرهنگی و نمادی از فرهنگ و هنر ایران در شهر دوشنبه محسوب می شود. در این مركز فرهنگی، هنر و جلوه‌های فرهنگ، غذا، لباس، بازی‌های كودكانه ایرانی درمعرض تماشای عموم گذاشته خواهد شد.

رییس جمهوری ایران فردا صبح در سومین مراسم جهانی نوروز حضور خواهد یافت و سپس با حضور در نوروزگاه به همراه مقامات دیگر كشورهای حاضر در سومین جشن جهانی نوروز از نمایشگاه فرهنگی دایر شده در این محل دیدن خواهد كرد.

حضور در پنجمین اجلاس اقتصادی افغانستان از دیگر برنامه های احمدی نژاد در سفر سه روزه به شهر دوشنبه پایتخت كشور تاجیكستان است.

برگزاری نخستین و دومین جشن جهانی نوروز از دو سال قبل به همت و ابتكار دولت دهم و پس از ثبت این مناسبت باستانی در فهرست میراث فرهنگی جهانی در تهران به میزبانی ایران برگزار شد.

سال گذشته و در جریان برگزاری دومین جشن جهانی نوروز،'امامعلی رحمان' رییس جمهوری تاجیكستان اعلام كرد كه كشورش میزبان سومین دوره از این جشن جهانی خواهد بود و اكنون در آغازین روزهای نوروز 91، دوشنبه پایتخت این كشور، غرق در شور برگزاری این جشن است.

۱۳۹۱/۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...