نسخه چاپی

تظاهرات علیه خشونت ورزی پلیس كانادا

عکس خبري -تظاهرات عليه خشونت ورزي پليس کانادا

ساكنین ایالت كبك واقع در شرق كانادا با برگزاری تظاهرات به خشونت ورزی پلیس در این كشور اعتراض كردند.

به گزارش نما به نقل از پرس تي‌وي، حدود ۵۰۰ نفر به خيابان‌هاي مونترال آمدند تا در هفدهمين راهپيمايي سالانه اعتراض به خشونت ورزي پليس شرکت کنند.

پليس در جريان اين تظاهرات از اسب، گاز فلفل و تاکتيک‌هاي سرکوب براي پراکنده کردن معترضان استفاده کرد. گزارش‌هاي اوليه حاکي از اين است که ده‌ها معترض نيز دستگير شدند.

يکي از تظاهرکنندگان به پرس تي‌وي گفت: «حتي قبل از اينکه راهپيمايي آغاز شود، آنها بدون هيچ دليل مشخصي به جمعيت حمله کردند و سپس به دليل به وجود آمدن هرج و مرج با باتوم به ما حمله‌ور شدند.»

از سوي ديگر، بسياري بر اين باورند که خشونت آميز ترين اقدامات در جريان اين تظاهرات توسط نيروهاي پليس و نه معترضان انجام شد.

يکي ديگر از معترضان گفت: «آنها بدون هيچ دليلي عليه ما به خشونت متوسل مي‌شوند. ما تنها در حال راه رفتن در خيابان‌ها هستيم و آنها ما را هل داده و دست به اقدامات خشونت آميز ديگر مي‌زنند.»

سازمان ديده بان حقوق بشر در گزارشي انتقاد آميز که ۱۳ فوريه منتشر شد، اعلام کرد شمار زيادي زن و دختر بومي در ايالت بريتيش کلمبيا در وضعيت مداوم هراس و ترس به سر مي‌برند.

در اين گزارش همچنين پليس کانادا به چند مورد تجاوز و اذيت و آزار جنسي متهم شده است.

پليس کانادا همچنين عليه دانشجوياني که از فوريه ۲۰۱۲ در ايالت کبک در اعتراض به طرح افزايش شهريه دانشگاه‌ها تظاهرات برگزار کرده‌اند، خشونت به خرج داده است.

بعضي از اين تظاهرات به خشونت کشيده شده و بسياري از دانشجويان در جريان درگيري‌با پليس دستگير شده‌اند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...