نسخه چاپی

33 سال پيش در چنين روزي

اگر تقلب بشه انتخابات را ابطال می كنم!

عکس خبري -اگر تقلب بشه انتخابات را ابطال مي کنم!

دنبال دیدار مسعود رجوی عضو مركزیت سازمان مجاهدین خلق [منافقین] با رئیس جمهور، بنی صدر گفت : بر اساس اطلاعات رسیده اگر به این تشخیص برسم كه در انتخابات مجلس تقلب شده است این انتخابات را ابطال خواهم كرد !

چکیده

•رهبر انقلاب امروز در پیامی ضمن اشاره به شخصیت شهید آیت الله مطهری و تبلیغات مخالفین اسلام و گروههای ضد انقلاب به منظور کوتاه کردن دست جوانان از استفاده از کتب استاد مطهری تاکید کردند : من به دانشجویان و طبقه روشنفکران متعهد توصیه می‎کنم که کتابهای این استاد عزیز را نگذارند با دسیسه‎های غیر اسلامی فراموش شود.
•امام خمینی در نامه ای به حسنین هیکل روشنفکر و خبرنگار مصری بر ضرورت قطع کامل روابط اقتصادی ، فرهنگی و نظامی با آمریکا تاکید کردند .
•بنی صدر : بر اساس اطلاعات رسیده اگر به این تشخیص برسم که در انتخابات مجلس تقلب شده است این انتخابات را ابطال خواهم کرد !
•مسعود رجوی عضو مرکزیت سازمان مجاهدین خلق [منافقین] با رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کرد . رجوی درباره این دیدار گفت : مدارکی را در زمینه تقلب در انتخابات به بنی صدر تحویل داده و تقاضای تجدید انتخابات را مطرح کرده ام .
•آیت الله مهدوی کنی سرپرست وزارت کشور نیز با اشاره به این نکته که میزان تخلفات به حدی نیست که انتخابات را باطل کند گفت : به کلیه شکایات رسیدگی خواهد شد .
•رضا اصفهانی معاون وزارت کشاورزی و عمران روستایی: تقسیم زمین بین دهقانان پس از پیاده شدن مقدمات طرح از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد .
•در پی راهپیمایی و تحصن دیپلمه های بیکار و بیکاران شهر اندیمشک درگیری شدیدی بین گروه های موافق و مخالف این راهپیمایی روی داد که به گفته شاهدان عینی یک نفر کشته و چندین تن دیگر نیز زخمی شدند .
تاکید امام بر لزوم استفاده از آثار شهید مطهری
رهبر انقلاب امروز در پیامی خطاب به ملت ایران درباره شخصیت شهید آیت الله مطهری تاکید کردند : اینجانب نمی‎توانم در این حال احساسات و عواطف خود را نسبت به این شخصیت عزیز ابراز کنم. آنچه باید عرض کنم درباره او آن است که او خدمتهای ارزشمندی به اسلام و علم نمود و موجب تأسف بسیار است که دست خیانتکار، این درخت ثمربخش را از حوزه‎های علمی و اسلامی گرفت و همگان را از ثمرات ارجمند آن، محروم نمود. مطهری فرزندی عزیز برای من و پشتوانه‎ای محکم برای حوزه‎های دینی و علمی و خدمتگزاری سودمند برای ملت و کشور بود.

محمد علی نجفی سرپرست اداره ارشاد و نمایش مرکز سینمایی سمعی و بصری کشور [وزارت فرهنگ و هنر سابق] گفت : از اوایل سال آینده از نمایش فیلم های هندی و ترکی در ایران جلوگیری خواهد شد و علاوه بر این از سال جدید ورود فیلم های خارجی در انحصار دولت قرار خواهد گرفت .

امام خمینی با اشاره به توطئه ای که قصد دارد جوانان را از آثار شهید مطهری محروم کند تاکید کردند : شنیده می‎شود که مخالفین اسلام و گروههای ضد انقلاب درصدد هستند که با تبلیغات اسلام‎شکن خود دست جوانان عزیز دانشگاهی ما را از استفاده از کتب این استاد فقید کوتاه کنند. من به دانشجویان و طبقه روشنفکران متعهد توصیه می‎کنم که کتابهای این استاد عزیز را نگذارند با دسیسه‎های غیر اسلامی فراموش شود. (1)

لزوم قطع کلیه روابط جهان اسلام با آمریکا

امام خمینی در نامه ای به حسنین هیکل روشنفکر و خبرنگار مصری بر ضرورت قطع کامل روابط اقتصادی ، فرهنگی و نظامی با آمریکا تاکید کردند . در بخشی از نامه رهبر انقلاب در این زمینه آمده است : برای اینکه کشورهای اسلامی بخواهند روی پای خود بایستند باید وابستگی نظامی و فرهنگی و اقتصادی و هر نوع وابستگی دیگر خود را با امریکای جهانخوار و کشورهای استعمارگر قطع نموده و استقلال خود را حفظ کنند.(2)

اگر تقلب بشه انتخابات را ابطال می کنم !

بنی صدر گفت : بر اساس اطلاعات رسیده اگر به این تشخیص برسم که در انتخابات مجلس تقلب شده است این انتخابات را ابطال خواهم کرد !(3) گفتنی است مسعود رجوی عضو مرکزیت سازمان مجاهدین خلق [منافقین] با رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کرد . رجوی درباره این دیدار گفت : مدارکی را در زمینه تقلب در انتخابات به بنی صدر تحویل داده و تقاضای تجدید انتخابات را مطرح کرده ام . (4)

آیت الله مهدوی کنی سرپرست وزارت کشور نیز با اشاره به این نکته که میزان تخلفات به حدی نیست که انتخابات را باطل کند گفت : به کلیه شکایات رسیدگی خواهد شد . وی اظهار داشت : بسیاری از گروه هایی که شکایاتی مبنی بر تقلب در انتخابات داشته اند خود از کسانی بودند که از آنها شکایات شده و هم اکنون در بازداشت به سر می برند . (5)

تقسیم زمین میان دهقانان از اوایل سال آینده

هیئت 7 نفری وزارت کشاورزی در استان های مختلف با تائید وزارت کشاورزی و مسئولین امور تعیین شدند . رضا اصفهانی معاون وزارت کشاورزی و عمران روستایی با اعلام این خبر اظهار داشت : تقسیم زمین بین دهقانان پس از پیاده شدن مقدمات طرح از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد . گفتنی است طرح اصلاحات ارضی اسلامی در کمیسیون شورای انقلاب به تصویب رسیده و مورد تائید بنی صدر قرار گرفته است . (6)

نمایش فیلم های هندی و ترکی ممنوع شد

محمد علی نجفی سرپرست اداره ارشاد و نمایش مرکز سینمایی سمعی و بصری کشور [وزارت فرهنگ و هنر سابق] گفت : از اوایل سال آینده از نمایش فیلم های هندی و ترکی در ایران جلوگیری خواهد شد و علاوه بر این از سال جدید ورود فیلم های خارجی در انحصار دولت قرار خواهد گرفت . (7)

راهپیمایی خونین در اندیمشک

در پی راهپیمایی و تحصن دیپلمه های بیکار و بیکاران شهر اندیمشک درگیری شدیدی بین گروه های موافق و مخالف این راهپیمایی روی داد که به گفته شاهدان عینی یک نفر کشته و چندین تن دیگر نیز زخمی شدند . راهپیمایان در مسیر راه خود شیشه های چندین مغازه را شکستند و بدنبال آن شهر اندیمشک بصورت تعطیل درآمد . (8)

پی نوشت :

1- صحیفه امام ، جلد 12، صفحه 187

2- صحیفه امام ، جلد 12 ، صفحه 190

3- اطلاعات ، 27 اسفند 1358 ، صفحه 12

4- اطلاعات ، 27 اسفند 1358 ، صفحه 10

5- اطلاعات ، 27 اسفند 1358 ، صفحه 12

6- اطلاعات ، 27 اسفند 1358 ، صفحه 2

7- اطلاعات ، 27 اسفند 1358 ، صفحه 10

8- اطلاعات ، 27 اسفند 1358، صفحه 3

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی


۱۳۹۱/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...