نسخه چاپی

لیبی سفارت خود در مصر را تعطیل كرد

سفارت لیبی در مصر فعالیت خود را تا زمان نامشخصی به حال تعلیق درآورد.

به گزارش نما به نقل از فارس، پایگاه خبری الیوم السابع، سفارت لیبی در قاهره اعلام کرد فعالیت‌های خود را برای زمان نامشخصی به ‌حال تعلیق در آورده است. این در حالی است که تظاهرات کنندگان این هفته پرچم لیبی را در دروازه این سفارتخانه در اعتراض به مرگ عزت عطاء الله، یک مصری مسیحی که در لیبی زندانی بود، آتش زدند.

در پی مرگ این شهروند مصری، یکی از ده‌ها نفری که در لیبی به اتهام مسیحی کردن افراد در یک کشور مسلمان دستگیر شده‌اند تنش‌ها بین دو کشور شدت یافته است. در بیانیه روز شنبه سفارت لیبی در قاهره آمده است همه فعالیت‌های سفارتخانه اعم از ارائه خدمات ‌کنسولی را برای مدت زمان نامشخصی به حالت تعلیق درآورده است.

سفارت لیبی به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرده است. هزاران کارگر مصری که در لیبی مشغول به کار هستند برای کسب اجازه کار به سفارت لیبی به شدت نیازمندند. عاشور بن راشد سفیر لیبی در قاهره به پایگاه خبری الیوم السابع گفت که تعطیلی موقت سفارتخانه به دلیل حضور شماری از قبطی‌های تحصن کننده مقابل ساختمان سفارتخانه صورت گرفته است چرا که به همه کسانی که برای کاری به سفارتخانه می‌آیند هجوم می‌برند.

وی افزود: تصمیم به تعلیق کار سفارتخانه به اجبار و به منظور حفظ جان اعضای سفارتخانه و شهروندان لیبیایی و مصری که به آنجا تردد می‌کنند صورت گرفته است تا مشکلی بحرانی‌تر نشود. سفیر لیبی در قاهره پنجشنبه گذشته با هیئتی از جوانان قبطی دیدار کرد و به موضوع قبطی‌های بازداشتی در مصر پرداخت. وی در این نشست تاکید کرد که مرگ وی طبیعی بوده و بر اثر شکنجه نبوده است.

۱۳۹۱/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...