نسخه چاپی

تعداد كاندیداها در مرحله نهایی كم می شود

یك عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه "باور ندارم در زمان جدی شدن عرصه انتخابات، همه كاندیداهایی كه تا الان اعلام حضور كرده‌اند باقی بمانند، ثبت‌نام كنند و از صافی شورای نگهبان بگذرند"، گفت: این موضوع در دوره‌های گذشته هم اتفاق افتاده است و پدیده جدیدی نیست.

به گزارش نمابه نقل از ايسنا، محمد هاشمی با بیان اینکه "هرکس برای انتخابات اعلام کاندیداتوری می‌کند، قصد برنده شدن دارد"، اظهار کرد:‌ افراد برای تفنن وارد عرصه انتخابات نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: اینکه در نهایت چند نفر ثبت‌نام کنند و از صافی شورای نگهبان بگذرند، بحثی جدا از اعلام آمادگی افراد برای کاندیداتوری است. در گذشته هم قبل از اینکه وارد عرصه عملیاتی و جدی انتخابات شویم، عده زیادی علاقه‌مندی خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می‌کردند و تاکید داشتند که در عرصه باقی خواهند ماند و به نفع کسی کنار نمی‌روند، پس تعدد و تکثر اعلام کاندیداتوری از سوی افراد مختلف، مختص این دوره نیست.

این عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: یکی از عوامل تکثر کاندیداها برای انتخابات پیش رو این است که چهره‌ها و اشخاصی که جنبه ملی و فراگروهی دارند هنوز اعلام حضور نکرده‌اند، بنابراین در سطوح بعدی افرادی که خود را مطرح می‌کنند تقریبا وزن یکسان و شرایط عمومی برابری دارند و کمتر کسی دیده می‌شود که نسبت به بقیه شخصیت شاخصی باشد و ویژگی‌هایش بر رقبای خود تفاوت بسیار داشته باشد.

هاشمی حضور نیافتن چهره‌های فراگروهی را عاملی برای تعدد کاندیداهای احتمالی عنوان کرد و گفت: معمولا غیاب شخصیتی که به لحاظ مدیریتی و سابقه دارای چهره فراگروهی باشد، موجب افزایش تعداد کاندیداها از بین مدیران رده دوم و سوم می‌شود چون در این سطح هرکس خود را واجد شرایط می‌داند و تصور می‌کند می‌تواند کشور را اداره کند.

وی با بیان اینکه "اعتقاد ندارم در مرحله نهایی و عملیاتی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تعداد کاندیداها زیاد باشد"، اظهار کرد: فعلا در شرایط مقدماتی هستیم و به طور مثال در جبهه اصولگرایان چندین نفر خود را مطرح کرده‌اند اما ممکن است در مرحله نهایی به تفاهم برسند.

این عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره محوریت یافتن افراد در انتخابات ریاست جمهوری و قبول آن از سوی مردم"، گفت: بسته به شخصیت افراد، این موضوع متفاوت است؛ یعنی اگر افرادی بی‌تجربه و گمنام باشند و ضریب نفوذ نداشته باشند، حمایت‌های گروهی و تشکیلاتی احزاب در معرفی و حمایت آنها موثر است اما اگر شخصیت‌هایی ملی، باتجربه و شناخته شده باشند، موضوع فرق می‌کند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...