نسخه چاپی

مفتی سعودی: تحصن زنان شَر است

مفتی سعودی در تازه‌‌ترین سخنان جنجال برانگیز خود تحصن زنان برای درخواست جهت دستیابی به حقوق خودشان را یك اشتباه و شَر بزرگ توصیف كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری الجزیره العربیه نوشت: شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی سعودی گفت: خارج شدن زنان از خانه هایشان برای برگزاری تحصن یک اشتباه و شَر بزرگ است.

این اولین واکنش مفتی سعودی به "تحصن شهر بریده" به شمار می‌رود که شمار زیادی از زنان در آن شرکت داشتند و برخی از آنها تا امروز همچنان در بازداشت به سرمی برند.

مفتی سعودی گفت: این رفتار با حق و حقیقت مغایرت دارد و درست نیست که زنان اینگونه سپر قرار گیرند.

وی گفت که اینها رفتارهایی اشتباه است و درست نیست.

رژیم سعودی به ویژه در یک ماهه اخیر شمار زیادی از زنان و کودکان را که برای آزادی بستگان زندانی خود در شهر بریده تجمع کرده بودند، دستگیر کرد.

رژیم سعودی از آزادی این زنان و کودکان به جز دو زن خبر داده است اما منابع مستقل هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند.

منابع عربستانی موثق گفته بودند که زنان بازداشت شده به‌دست یکی از زندانبانان به نام عواطف الشمری به شدت شکنجه شده‌اند.

بر اساس گزارش این منابع، اطلاعاتی از داخل زندان به بیرون درز کرد که از ضرب و شتم شدید زنان و گرسنه نگه داشتن آنها زیر نظر عواطف الشمری حکایت داشت.

منابع حقوق بشری شمار زندانیان سیاسی در عربستان را 30 هزار نفر برآورد می‌کنند.

شهرهای مختلف عربستان از بیش از یکسال و نیم پیش شاهد برگزاری تظاهرات برای درخواست جهت آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب برآمده از خواست مردم است که با سرکوبگری رژیم سعودی و کشته یا زخمی شدن شماری از معترضان یا بازداشت و شکنجه آنها روبرو شده است.

بر پایه این گزارش، شیخ عبدالعزیز آل الشیخ همچنین گفت: کسانی هستند که از جوانان برای پیوستن به شبکه القاعده دعوت می کنند که ماموریت شبکه القاعده، ترور و خونریزی و برهم زدن امنیت است و چه کسی راضی می شود که به اینها ملحق شود؟ مسلمان با اهل خیر و خوبی است نه با دعوت کنندگان به شَر و مسلمان خون مردم را محترم می شمارد.

این مفتی سعودی تاکنون بارها در موضعگیری های خود از سیاست‌های آل سعود دفاع کرده است.

۱۳۹۱/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...