نسخه چاپی

سرنوشت وام مسكن خبرنگاران چه شد؟

وام مسكن خبرنگاران وعده‌ای بود كه در نیمه اول امسال به خبرنگاران داده شد و قرار بود تا پایان سال این وام به خبرنگاران داده شود اما سال به پایان رسید ولی هنوز از وام مسكن خبرنگاران خبری نیست.

به گزارش نمابه نقل از فارس، در آخرین روز از فروردین ماه سال جاری بود که وزیر مسکن و شهرسازی از تصویب وام ۴۰۰ میلیون ریالی مسکن خبرنگاران خبر داد و گفت: وام مسکن با تاکید رئیس جمهور در شورای عالی مسکن کشور مصوب شده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید خبرنگاران واجد شرایط را تعیین و اسامی را به این وزارتخانه و نمایندگی استان‌ها معرفی کند.

همچنین نیکزاد گفته بود: پیشتر وام مسکن خبرنگاران ۳۰۰ میلیون ریال اعلام شده بود که به دلیل توجه دولت به قشر خبرنگار در جلسه مسکن کشور به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

چندی پیش سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌ و گو با خبرنگار جامعه فارس درباره آخرین اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته برای پرداخت وام مسکن خبرنگاران گفت: در جلسه هیات دولت موضوع وام مسکن خبرنگاران را مطرح کردیم.

وی افزود: قرار بر این شد که این موضوع توسط آقای بهمنی در شورای پول و اعتبار مطرح شود، زیرا وام مسکن خبرنگاران در شورای پول و اعتبار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در جلسه گذشته هیات دولت قول داده شد که تا آخر سال جاری وام مسکن خبرنگاران پرداخت شود.

سید محمد حسینی پیش از این درباره پرداخت وام مسکن خبرنگاران گفته بود، وام مسکن خبرنگاران را پیگیری می‌کنیم و باید برای به نتیجه رسیدن آن دعا کنید.

اما تنها ۳ روز به پایان سال باقی مانده که یک روز آن هم تعطیل رسمی است اما از وام مسکن خبرنگاران هنوز خبری نیست.

محمدجعفر محمدزاده گفت: هم اکنون در سامانه وزارت ارشاد ۱۵ هزار نفر ثبت نام کردند و برای مسکن هم ۸ هزار نفر خبرنگار بدون مسکن واجد شرایط شدند که خبرنگاران مجرد هم که ثبت نام کرده‌اند در این گروه قرار دارند و بستگی دارد بانک مرکزی چند نفر را به ما اعلام کند و اگر بگویند ۴ هزار نفر، ماهم مجبوریم این تعداد را برای دریافت وام معرفی کنیم.

محمدزاده افزود: ما شدید پیگیر هستیم و پیشرفت‌هایی هم صورت گرفته است، در شورای پول و اعتبار مطرح شده است و معاونت نظارت راهبردی باید بازپرداخت‌های آن را تضمین کند و آن هم مکاتباتی با دولت داشته است تا بتواند یک مصوبه از دولت بگیرد و در کل هر موقع این کار انجام شود مبارک است.

معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد در خصوص دادن مسکن مهر به خبرنگاران گفت: وزارت مسکن هم اکنون آمادگی دارد و اعلام کرده است هر خبرنگاری که واجد شرایط است اعلام کند ما مسکن مهر در اختیارشان می‌گذاریم ولی خبرنگاران تمایلی به دریافت مسکن مهر ندارند.

نامه اسامی خبرنگاران واجد شرایط دریافت وام مسکن پس از تایید در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در تاریخ ۱۲ شهریور سال جاری طی نامه شماره ۲۰۰۳۵/۹۱ به بانک مرکزی برای تعیین بانک عامل ارسال شده است که تا کنون خبری از اعلام شرایط دریافت وام از سوی بانک مرکزی اعلام نشده است.

با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال جاری قرار داریم و وعده‌های دولت برای پرداخت وام مسکن به خبرنگاران محقق نشد گویا به گفته وزیر ارشاد دیگر باید برای به نتیجه رسیدن آن در سال آینده دعا کنیم.

۱۳۹۱/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...