نسخه چاپی

ساخت شناور پرنده جدید ایران در سال 92

وزیر دفاع و پشتیبانی از ساخت زیردریایی و شناور پرنده جدید ایران در حوزه دریا در اوایل سال 92 خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، احمد وحیدی امروز در حاشیه مراسم به‌ آب‌اندازی ناوشکن جماران دو در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ‌نوع حضور غیرمجاز در خزر و حریم هوایی خود را نمی‌پذیرد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به حضور غیرمجاز نیروهای بیگانه در محدوده خود واکنش نشان می‌دهد و در دفاع از مرزها جدی است.

*حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در دریای خزر مردود است/تشکیل نیروی مشترک در دریای خزر

وی درباره به آب‌اندازی ناوشکن جماران دو اشاره کرد و گفت: خزر دریای صلح و دوستی است و روابط بسیار خوبی با کشورهای ساحلی خزر داریم.

وزیر دفاع با تصریح بر اینکه حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در دریای خزر مردود است، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی تشکیل نیروی مشترک در دریای خزر را دارد و به این پیشنهاد لبیک می‌گوید.

وی افزایش توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌های مشترک و حوزه مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و قاچاق و... را اثرگذار خواند و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران انجام ماموریت‌های مذکور را می‌تواند پشتیبانی کند.

*هدف‌گیری بی‌نظیر ناوشکن جماران دو

وحیدی به ویژگی‌های ناوشکن جماران دو اشاره کرد و متذکر شد: ناوشکن جماران دو با طول 94 متر و عرض 11 متر و ارتفاع بیش از هفت متر و وزن یک‌هزار و 300 تن و داشتن انواع سلاح‌های پدافند هوایی توپخانه و موشکی، زیردریایی و موشک‌های دوربرد می‌تواند اهداف مورد نظر را هدف قرار دهد.

وی با بیان اینکه تعداد کشورهایی که می‌توانند در دنیا ناوشکن بسازند محدود است، خاطرنشان کرد: تعداد کشورهایی که می‌توانند تمام سامانه‌های ناوشکن را بسازند بسیار محدود‌تر است.

وزیر دفاع، ناوشکن جماران دو را دارای سیستم جامع مدیریت نبرد دانست و افزود: تمام سامانه‌های ناوشکن جماران دو در داخل کشور طراحی و ساخته شده است.

*ناوشکن جماران دو ابر سامانه است

وی ناوشکن جماران دو را ابر سامانه نامید و اذعان کرد: ناوشکن جماران دو از مجموعه‌های متعددی از سامانه‌های مختلف که میلیون‌ها در آن به‌‌کار رفته، ساخته شده است.

وحیدی ناوشکن پیشرفته جماران دو را نشانه توانمندی و فناورانه جمهوری اسلامی توصیف کرد و یادآور شد: ناوشکن جماران دو کلکسیونی از توانمندی‌ها است که می‌توان در آن مشاهده کرد.

*ساخت شناور پرنده جدید در سال 92

وی ساخت زیردریایی جدید و شناور پرنده جدید در حوزه دریا از اوایل سال 92 در کشور را جزو برنامه‌های مهم وزارت دفاع نامید.

۱۳۹۱/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...