نسخه چاپی

شمارس معكوس برای پایان مدیریت كفاشیان!

دو شغله و بازنشسته دو واژه مأنوس با سال 1391 بود سالی كه فوتبال بیشتر از هر زمانی گرفتار چالش شد و در نهایت با مجوز یكساله برای كفاشیان به آرامش نسبی رسید.

به گزارش نما رجانیوز در ادامه نوشت، آرامش نسبي از آن جهت كه تنها كفاشيان بازنشسته يا دوشغله فدراسيون فوتبال و البته ورزش كشور نبود.

همين فدراسيون فوتبال در ساختمان سياه خود، چند نفر بازنشسته و دوشغله داشت. بماند كه پروسه صدور مجوز براي كفاشيان هم خودش داستاني داشت و ماه‌ها به طول انجاميد اما بالاخره مرد هميشه خندان فوتبال براي يك سال از دردسرهاي بازنشسته بودن راحت شد.

حضور كفاشيان با مجوز يكساله در رياست فدراسيون فوتبال در حالي ادامه پيدا كرد كه كساني مثل بهروان رييس سابق سازمان ليگ بيشتر از يكي دو ماه دوام نياورد و به همان بهانه سال 91 او را از سازمان ليگ كنار گذاشتند. در قضيه كفاشيان وزير ورزش دست به كار شد و مجوز لازم را گرفت اما بهروان قرباني اين قانون شد.

قرباني شدن بهروان به نوعي هشدار براي كفاشيان بود اما او هيچ وقت اين مسأله را جدي نگرفت تا اينكه بالاخره به روزهاي پاياني سال 91 رسيديم. چند روز پيش براي چندمين بار مسأله بازنشسته بودن كفاشيان روبروي وزير ورزش قرار گرفت تا او اينگونه واكنش نشان دهد: «صدور مجدد مجوز براي كفاشيان اگر راهكار قانوني داشته باشد اين كار را مي‌كنيم اما اين مسأله معمول نيست و بعيد است اين اتفاق بيفتد و مجوز صادر شود. سال قبل هم وزارتخانه موافق نبود كه خلاف قوانين فردي كه نمي‌تواند كانديدا شود ورود كند اما متأسفانه دولت در اين زمينه مظلوم واقع شد و براي احترام به رأي مجمع مجبور شديم براي قانوني شدن كار مجوز بدهيم.»

در تمام طول اين يكساله و بلكه از قبل از سال 91 فرار رو به جلوي كفاشيان را بارها ديده بوديم. وقتي كفاشيان پاي انتخاب بهروان ايستاد به نوعي دنبال به حق نشان دادن خودش بود و مي‌خواست جايگاه خود را حفظ كند و وقتي بهروان از سازمان ليگ رفت او از بهروان در انتخابات هيأت فوتبال مازندران حمايت كرد.

كفاشيان بارها در طول اين سال‌ها تلاش كرد به نوعي جايگاه خود را محكم كند اما ظاهراً شمارش معكوس در فدراسيون آغاز شده است.

همين چند هفته پيش بود كه رييس خندان فدراسيون فوتبال از نامزدي براي انتخابات AFC خبر داد و اين در حالي بود كه خودش به خوبي از لابي‌هاي حاكم بر كنفدراسيون فوتبال آسيا خبر داشت و اينكه براي نامزدي و البته انتخاب در اين كنفدراسيون چه پروسه‌اي لازم و چه لابي‌هايي بايد انجام شود كه عملا از توان فدراسيون فوتبال ما خارج است اما مطرح كردن اين قضيه نوعي فرار رو به جلو براي كفاشيان بود.

او حتي اين اواخر اين مساله را مطرح كرد كه كنفدراسيون فوتبال آسيا هنوز غلامحسين بهروان را به عنوان رييس سازمان ليگ مي‌شناسد و در حقيقت اين آخرين تير رييس فدراسيون فوتبال براي تثبيت جايگاه بود كه معلوم نيست چقدر در اين قضيه موثر بوده است اما در هر صورت از امروز شمارش معكوس را مي‌توان از ساختمان سياه فدراسيون شنيد و با تمام تلاش‌هايي كه كفاشيان در طول ماه‌ها و هفته‌هاي گذشته داشته، بايد منتظر تغيير و تحولات در فدراسيون فوتبال باشيم.

۱۳۹۱/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...