نسخه چاپی

اسد: زیر بار شروط تحمیلی نمی رویم

رئیس جمهور سوریه تأكید كرد كشورش جنگی طولانی پیش رو خواهد داشت زیرا با تروریسمی میجنگد كه همه دنیا از مقابله با آن بازماند ولی با این وجود پیشرفت های قابل توجهی در میدان نظامی و سیاسی به دست آورده است.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه لبنانی السفیر نوشت: «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در جمع تعدادی از کسانی که با وی دیدار کردند، تأکید کرد که ما جنگی طولانی پیش رو خواهیم داشت زیرا با تروریسمی می جنگیم که همه دنیا از مقابله با آن بازماند ولی با این وجود ما موفق شده ایم پیشرفت های قابل توجهی در میدان نظامی و سیاسی به دست آوریم.

اسد افزود: به غیر از جنگ با تروریست ها ما جنگ دیگری با افرادی داریم که از افراد مسلح حمایت می کنند، میدانیم که پایان جنگ نزدیک نیست ولی ما تصمیم داریم که تا زمانی که این پدیده عجیب را شکست نداده ایم دست از تلاش بر نداریم.

راه های مذاکره باز است

وی تأکید کرد که حکومت سوریه هرگز راه های مذاکره را نبسته است ولی باید بداند که با چه کسی و بر سر چه چیزی مذاکره می کند، این در حالی است که معارضان هر روز چند دسته می شوند و اختلاف های بزرگی دارند و هر کدام از طرف ها چیزی میگویند که در تعارض با دیگری است.

اسد افزود: بهتر است معارضان ابتدا با هم به توافق برسند و ما رایزنی ها را با معارضان داخل سوریه آغاز کرده ایم که تا کنون نتایج مثبتی نیز به همراه داشته است و پروژه کاملی به منظور ایجاد اصلاحات مطرح کرده ایم و آماده بررسی آن هستیم.

اسد:زیر بار شروط تحمیلی نخواهیم رفت

اسد بار دیگر اعلام کرد: درهای سوریه به روی همه به جز تروریست ها باز است و با تروریست ها تا پایان راه خواهیم جنگید، با همه و بر پایه اصول و شرایط بدیهی خودمان به جز تروریست ها مذاکره خواهیم کرد و زیر بار شروط تحمیلی نخواهیم رفت.

از سوی دیگر رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که همپیمانی و ائتلاف مسکو و دمشق در بهترین مراحل خود قرار دارد و همه نقش مسکو را تأیید می کنند و روسیه از آغاز بحران سوریه تاکنون موضع خود را تغییر نداده است.

وی همچنین تصریح کرد که شرایط کنونی حکومت از افرادی که در داخل و خارج از کشور با حکومت می جنگند بسیار بهتر است و کسانی که در ابتدای کار از افراد مسلح حمایت می کردند اکنون در پی ایجاد شدن امارت های اسلامی و حکومت های خلافتی خواهان بازگشت حکومت هستند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...