نسخه چاپی

دستور جدید رییس‌جمهور به وزیر علوم

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور به وزیر علوم درباره تغییر روسای دانشگاه تهران، تربیت مدرس، امیركبیر و جهاد دانشگاهی كشور دستورهایی صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از معیار نیوز، متن نامه رییس جمهور به وزیر علوم بدین شرح است:

سلام علیکم
به عنوان یک دانشگاهی و وزیر به خوبی میدانید که دانشگاه بالاترین مقام علمی کشور است که اساتید فرهیخته و مومن دهه های متوالی نخبگان و زبدگان جوان این مرز و بوم را با عشق و ایمان و فداکاری تربیت کرده‌اند.

دانشگاهیان خدمات علمی و فناوری گسترده و افتخارآمیزی را به ملت بزرگ ایران تقدیم داشته اند که به طور مستمر شاهد به ثمر نشستن آنها هستیم. در دوره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همپای ملت فداکاری‌ها کردند و هزاران شهید و جانباز والامقام سند پیوند مقدس آنان با انقلاب و ملت است.

فرزندان ملت باید در فضای متعالی علم و اخلاق، مشق آزادی و آزادگی، وطن دوستی، خداخواهی و خدمت‌گذاری کنند و خود را برای فردای بهتر و زیباتر و مسئولیت بزرگ ساختن و پیشرفت و استقرار عدالت و توحید آماده کنند. فضای عمومی دانشگاه باید سرشار از امید و مهربانی و آزادی و احترام و اعتماد باشد.

متاسفانه و بر اساس اطلاعات دقیق در دو دانشگاه مهم، دانشگاه تهران که مادر دانشگاه‌های کشور و پرافتخار ترین آن است و دانشگاه تربیت مدرس که تنها مرکز رسمی تربیت مدرسین کشور است فضای عمومی به گونه ی دیگری مدیریت میشود که نه تنها سازنده نیست، بلکه تا حدودی در نقطه مقابل حرکت عمومی ملت و شئون دانشگاه و دانشگاهیان است.

رویکرد سیاست زده و غیرعلمی و یا احیانا امنیتی توسط مدیران در محیط اجتماعی ناکارآمد و تخریب کننده و در محیط دانشگاهی ناکارآمدتر و مخرب‌تر است.

اینجانب ضمن احترام به روسای محترم این دو مرکز مهم علمی کشور و پیرو تذکرات متعدد چندین ماهه ی اخیر انتظار دارد بدون هر گونه ملاحظه، جز شان و ماموریت علمی و فرهنگی و ایمانی دانشگاه و جز ارزش‌های انقلاب اسلامی، وظیفه قانونی خود را در صیانت از حریم دانشگاه به فوریت عمل نمایید و با نصب مدیران آشناتر به ظرافت‌ها و الزامات کار دانشگاهی از مدیران فعلی در محل دیگری استفاده فرمایید.

به خوبی میداند که اینجانب به جنابعالی و این عزیزان و همه همکاران دانشگاهی و جوانان برومند دانشجو و سربلندی کشور و دانشگاه عمیقا علاقه دارم.

از خداوند منان برای همگان سعادت و سلامت و برای جنابعالی و این برادر کوچک شما توفیق خدمت بیشتر و والاتر به ملت و انقلاب عظیم اسلامی تحت توجهات حضرت ولیعصر (عج) مسئلت دارم.

شنیده‌های خبرنگارما حاکی از آن است که تذکرات مکرر مشابه هم درباره تغییر رییس دانشگاه امیرکبیر و به دلایل مشابه فوقاز طرف رییس جمهور به وزیر علوم داده شده است.همچنین مشابه این دستورات هم برای تغییر ریاست جهاد دانشگاهی کشور که معاون سابق دانشگاه تربیت مدرس در زمان ریاست فرهاد دانشجو (رییس فعلی دانشگاه آزاد و برادر وزیر علوم ) بوده است به دلیل ضعف عملکرد نیز از طرف رییس جمهور صادر شده است.

۱۳۹۱/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...