نسخه چاپی

تحریم ها ایران را مقاوم تر كرد

عکس خبري -تحريم ها ايران را مقاوم تر کرد

دیپلمات‌ها و تحلیلگران غربی می‌گویند كه نه ماه پس از اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها بر ایران در تاریخ این كشور، اقتصاد این كشور با مشكلاتی مواجه شده است اما هیچ اثری از فروپاشی زودهنگام آن به چشم نمی‌خورد.

به گزارش نمابه نقل از فارس، «جابی واریک» و «آن گیران» در مقاله‌ای که در روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست تصریح کرده‌اند که هرچند تحریم‌های سخت غرب علیه ایران به اقتصاد این کشور آسیب وارد کرده است اما نتوانسته آن ناآرامی‌های اجتماعی را ایجاد کند که رهبران ایران را مجبور به تغییر سیاستشان نماید.

بر اساس این گزارش، دیپلمات‌ها و تحلیلگران غربی می‌گویند که نه ماه پس از اعمال سخت‌ترین تحریم‌ها بر ایران در تاریخ این کشور، اقتصاد این کشور با مشکلاتی در زمینه رشد اقتصادی، اشتغال و نرخ ارز مواجه شده است اما هیچ اثری از فروپاشی زودهنگام آن به چشم نمی‌خورد.

اعتراض عمومی در ایران ایجاد کنند بلکه نتوانسته‌اند حتی ایران را مجبور به دادن یک امتیاز هسته‌ای کنند.

این گزارش برخی عوامل را در افزایش توان مقاومتی ایران موثر دانسته که یکی از آنها به‌کار بستن «تاکتیک‌های هوشمندانه» از سوی ایرانیان بوده است.

این گزارش حاکی‌ست که نتایج مختلط تحریم‌ها، توان چانه‌زنی غرب را در آستانه مذاکرات هسته‌ای در وضعیتی پیچیده قرار داده است. در دور آخر مذاکرات در فوریه، ایالات متحده و پنج قدرت جهانی دیگر، امتیازات جدیدی را به ایران پیشنهاد دادند اما ایران نه آنها را پذیرفت و نه خود امتیازی را پیشنهاد کرد. مقاومت مداوم ایران همچنین کار را برای اوباما در اقناع اسرائیل و متحدان عرب آمریکا در آستانه سفر به منطقه سخت کرده است.

این گزارش همچنین تاکید کرده است: «حکومت ایران هیچ اثری از تسلیم نشان نمی‌دهد.»

۱۳۹۱/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...