نسخه چاپی

انتقاد از كاهش بودجه دستگاه قضایی

رییس دیوان عدالت اداری از كاهش بودجه سال 1392 نهادهای قضایی به ویژه دیوان عدالت اداری در لایحه بودجه سال آینده به شدت انتقاد كرد.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در آخرین جلسه هیات عمومی سال 91 دیوان گفت: برای سال 1392 نسبت به سال 1391 به طور متوسط حدود 32 درصد بودجه قوه قضاییه کاهش یافته است که این کاهش بودجه شامل دیوان عدالت اداری نیز می‌شود.

وی افزود: شان کار قضا اجل از آن است که با پول سنجیده شود ولی اینگونه نیست که به بودجه نیاز نداشته باشیم و باید متناسب با شرایط بودجه قوه قضاییه نیز افزایش یابد.

رییس دیوان عدالت اداری با بیان این مطلب که کار قضا بر اساس قانون از امور حاکمیتی است که قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست، تصریح کرد: اینگونه نیست که بتوان با خصوصی کردن آن با کمترین هزینه، توقع بیشترین خدمات را داشته باشیم یا به تعبیری قیمت تمام شده خدمات را کاهش دهیم، چندان که فعالیت قضایی همانند کار در بخش کارگری نیز نیست که با مادیات در نظر گرفته شود.

منتظری ادامه داد: در حالی که برخی بودجه‌ها افزایش یافته و احتمالا بخشی از آن را صرف امور غیرضروری خواهد شد، بودجه نهادی مانند قوه قضاییه که وظیفه ارائه خدمت قضایی را به مردم دارد، کاهش قابل توجهی یافته است.

به گفته رییس دیوان عدالت اداری بودجه تنها دو بخش از قوه قضاییه یعنی سازمان زندان‌ها و پزشکی قانونی برای سال آتی افزایش نشان می‌دهد.

۱۳۹۱/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...