نسخه چاپی

اجرای طرح زوج و فرد در اطراف حرم رضوی

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی از اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها در اطراف حرم علی بن موسی الرضا(ع) خبر داد.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر ، محمد مهدی اعلایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: این طرح برای نخستین بار در نوروز امسال و از ساعت 7 تا 21 اجرا می شود.

وی اضافه کرد: امسال ظرفیت جابه جایی مسافر ناوگان اتوبوسرانی شهری مشهد 30 درصد و قطارهای مسافربری 20 درصد افزایش یافته است و نظام حمل و نقل هوایی نیز با دو هزار و 51 پرواز 300 هزار نفر را جابه جا می کند.

اعلایی گفت: در این استان 19 هزار و پانصد واحد اقامتی با ظرفیت پذیرش 410 هزار نفر در روز نیز آماده شده است.

منوچهر جهانیان رئیس ستاد مرکزی سفرهای کشوری نیز در این برنامه گفت: برای سفرهای نوروزی شش و نیم میلیون محل اقامت شبانه با افزایش 90 درصد در مقایسه با نوروز گذشته درنظر گرفته شده است.

وی افزود : با ایجاد 12 هزار و 18 پایگاه امدادی، ظرفیت خدمات این مراکز حدود 24 درصد افزایش یافته است.

جهانیان گفت: نظارت و بازرسی این ستاد نیز با به کارگیری 14 هزار و 578 ناظر 13 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس ستاد مرکزی سفرهای کشوری اضافه کرد : افزون بر برپایی ده ها هزار بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری، منازل استیجاری و محل های اسکان موقت در شهرها ساماندهی شده است.

وی از برگزاری جشنواره ملی صدای بهار برای معرفی جاذبه های شاخص گردشگری و صنایع دستی استان ها که تا پنجم فروردین ادامه دارد ، خبر داد.

جهانیان افزود: تهیه و توزیع اقلام تبلیغاتی و معرفی مناطق گردشگری نیز درمقایسه با سال گذشته 128 درصد افزایش یافته است.

در این برنامه علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان، عزیزی استاندار هرمزگان و حسین صادق عابدین استاندار فارس از آمادگی این استان ها برای پذیرایی از گردشگران نوروزی خبر دادند.

۱۳۹۱/۱۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...