نسخه چاپی

11 بمب گذاری پیاپی و خونین امروز بغداد را لرزاند

عکس خبري -11 بمب گذاري پياپي و خونين امروز بغداد را لرزاند

در حالی كه عراق در آستانه دهمین سالگرد اشغال خاك خود به رهبری آمركیا به بهانه ایجاد دموكراسی در ایین كشور است، امروز بمب گذاری های خونینی در محلات شیعه نشین عراق رخ داده است. آمارها از تلفات این بمب گذاری ها متفاوت است و آخرین اخبار حاكی از 34 كشته و تا دها تن زخمی و مجروح است.

به گزارش نما به نق از تابناک، هدف اصلی این حملات که اغلب به وسیله خودروای بمب گذاری شده بوده است، رستوران های کوچک، ایستگاههای اتوبوس و مردم عادی در خیابانها بوده است که ساعاتی قبل این حملات پایتخت عراق را به خاک و خون کشیده.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت اینحملات را بر عهده نگرفته است، اما این حملات به عناصر وابسته به القاعده در عراق نسبت داده شده است. این حملات در آستانه دهمین سال اشغال نظامی خاک عراق از سوی آمرکا در 20 مارس 2003 رخ داده است.

به گفته مقامات پلیس عراق اولین انفجار در یک رستوران کوچک در یکی از حومه های بغداد رخ داده که منجر به کشته شدن 4 نفر و زخمی شدن 15 تن دیگر شده. دقایقی بعد اما با انفجار یک بمب کنار جاده ای، دو تن از کارگران محلی کشته و 8 تن دیگر نیز زخمی شدند.

از سویی در حومه شهرک صدر در بغداد، انفجار یک بمب کارگذاری شده در یک مینی بوس، منجر به کشته شدن 4 تن و زخمی شدن 7 تن شده است و باز هم انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در همین محله شیعه نشین در بغداد و در یک خیابان تجاری منجر به مرگ دو تن و زخمی شدن 11 تن دیگر شده است.

همچنین افنجار خودروهایی در نزدیکی رستورانی در شمال شرق بغداد و در محله ظفرنیه در نزدیکی یک ایستگاه پست پلیس مجموعا منجر به کشته شدن 6 تن و برجای ماندن 38 زخمی شده است. دقایقی بعد از آن انفجاری در نزدیکی یک ایستگاه اتوبوس در شمال بغداد نیز 3 کشته و 13 زخمی بر جا نهاده است.

به گزارش تابناک، تدابیر شدید امنیتی اکنون در شهر بغداد برقرار شده است و نیروهای پلیس و امنیتی عراق اقدام به بستن برخی از خیابانهای شهر و بازرسی تمامی خودروها حتی خودروهای دولتی میکنند.

به گفته مقامات پلیس بغداد درمجموع حملات امروز شامل 11 بمب گذاری به علاوه دو حمله انتحاری و انفجار یک بمب کنار جاده ای بوده است.

۱۳۹۱/۱۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...