نسخه چاپی

بهداد سلیمی: بهترین هدیه عمرم را از دست مقام معظم رهبری گرفتم

عکس خبري -بهترين هديه بهداد سليمي در سال 91

در جریان همین ملاقات از مقام معظم رهبری درخواست كردم انگشترشان را به من هدیه بدهند و ایشان هم لطف كردند و درخواستم را رد نكردند یكی از بهترین هدیه هایی بود كه در طول عمرم گرفتم.

به گزارش نما به نقل از روزنامه الکترونیکی شما، سال 91 برای وزنه برداری ایران و به خصوص بهداد سلیمی سالی بسیار خوب بود چرا که وزنه برداری ایران توانست با قهرمان طلایی خود در مسابقات المپیک خوش بدرخشد، با بهداد سلیمی هم کلام شدیم و از هر دری با او صحبت کردیم، این پهلوان وزنه برداری هم از آرزوها و اهداف بلند مدت خود در آینده دور و نزدیک با ما صحبت کرد، ماحصل این گفتگو را در ذیل می خوانید:

سال 91 سالی خوش یمن برای بهداد سلیمی بود درست است؟
بله، در گذشته از لحاظ ورزشی به اهدافی که داشتم رسیدم و توانستم مدال طلای المپیک را که چند سال برایش زحمت کشیده بودم به دست بیاورم.

آیا در زندگی شخصی هم سال خوبی را گذراندی؟
از نظر شخصی هم سال 91 سال خوبی بود.

بعد از المپیک دچار مصدومیت شدی الان وضعیت آسیب دیدگی ات چطور است؟
خوشبختانه مصدومیتم رو به بهبودی است روند خوبی را طی کرده ام اگر خدا کمک کند و لایق باشم برای کشورمان افتخار آفرینی کنیم انشاء الله در سال جدید هم دوباره در لباس تیم ملی وزنه خواهم زد در تعطیلات عید هم تمریناتم را به صورت سبک آغاز کردم و به مرور زمان برفشار تمریناتم افزوده خواهم کرد.

در سال 91 بزرگ ترین ناکامی ات رکورد 2 ضرب سنگین وزن بود که در مسابقات المپیک نتوانستی وزنه ای که مد نظرت بود بالای سر ببری؟
نه به هر هدفی که داشتم رسیدم از این به بعد هم تلاش می کنم رکورد هم بزنم اما این را نمی توان اسمش را ناکامی گذاشت. دوست داشتم رکوردزنی هم بکنم اما اگر نتوانستم این موضوع جلوی موفقیتم را در کسب مدال طلای المپیک نگرفت.
بسیاری اعتقاد دارند بهداد سلیمی در دسته سنگین وزن وزنه برداری رقیبی ندارد و رقیب نزدیک او سجاد انوشیروانی یا حریفان خارجی فاصله زیادی با او دارند. یعنی تنها رقیب بهداد سلیمی خود او است و اینکه بهداد سلیمی فقط باید تلاش کند تا رکوردهای جدیدی از خود به جا بگذارد؟
نه ، این حرف ها درست نیست، سجاد انوشیروانی و سایر حریفان خارجی برای من حریفان قابل احترامی هستند و برای خودم هم اینطور نبود که احساس کنم رقیبی ندارم یا بخواهم حریفی را دستکم بگیرم بلکه تمامی وزنه برداران سنگین وزن را رقیب جدی خودم می دانم.

مهمترین هدفت در سال 92 چیست؟
مهمترین هدفم انشاء الله در مسابقات جهانی ورشو لهستان است که بتوانم مدال های طلای خودم را تکرار کنم.

گویا انگیزه بالایی برای بازگشت به میدان داری؟
بله، شما مطمئن باشید پرقدرت تر از قبل در مسابقات شرکت می کنم و اگر خدا بخواهد در مسابقات پیش روی تیم ملی هستم، بنده های خدا هم نمی توانند جلوی من را بگیرند و فقط خدا می تواند جلوی من را بگیرد.

این انگیزه بالای شما برای بازگشت در حالی است که کوروش باقری به عنوان سرمربی تیم ملی طی مصاحبه ای عنوان کرده مدال آوران المپیکی انگیزه لازم را برای پوشیدن پیراهن تیم ملی ندارند؟
من نمی خواهم در مورد کوروش باقری صحبت کنم.

در اواخر سال ملاقاتی را با مقام معظم رهبری داشتی پیش از آن هم به دیدار آیت الله جوادی املی رفته بودی گویا علاقه خاصی به مراجع تقلید داری؟
به هر حال من همیشه سعی کردم در دوران ورزشی ام از عالمان بزرگ کشورمان برای کارهایم مشاوره بگیرم چند باری خدمت آیت الله جوادی آملی رسیده ام و در روز 21 اسفند ماه سال گذشته هم سعادت نصیب من شد و مقام معظم رهبری قبول کردند خدمتشان برویم خیلی افتخار بزرگی برای من بود در جریان همین ملاقات از مقام معظم رهبری درخواست کردم انگشترشان را به من هدیه بدهند و ایشان هم لطف کردند و درخواستم را رد نکردند یکی از بهترین هدیه هایی بود که در طول عمرم گرفتم.

قویاً در جریان مسابقات المپیک لندن مسئولان برگزارکننده یک لقبی را به توبه عنوان قوی ترین مرد المپیک داده بودند؟
لقب قوی ترین ورزشکار داده بودند که شعار المپیک هم است. المپیک 3 شعار قوی ترین وزنه بردار، سریع ترین دوی صد متر و بالاترین پرش کننده رتفاع است بنا شده و مدالی که من گرفتم پشتش عنوان قوی ترین ورزشکار المپیک وجود دارد.

تاکنون چه لقبی به تو داده اند که برایت بسیار دلنشین بوده است؟
در خاطرم نیست، البته خیلی دنبال لقب و این قبیل مسایل نیستم.

آقا بهداد چند سال داری؟
23سال ونیم

دوست داری در چند المپیک دیگر وزنه بزنی؟
من خودم که دوست دارم در 7-8 المپیک دیگر هم حضور داشته باشم اما امکان چنین چیزی وجود ندارد اما تلاش می کنم هر چند سال که عضو تیم ملی هستم بهترین نتایج را بگیرم.

فکر می کنی در 3-4 المپیک دیگر حضور داشته باشی؟
نه امکان اینکه در 3-4 المپیک شرکت کنم وجود ندارد ان شاء الله یک یا دو المپیک دیگر بتوانم وزنه بزنم.

برنامه ای برای مربیگری نداری؟
هنوز تصمیمی نگرفته ام اما مطمئناً رشته تحصیلی ام را ادامه خواهم داد و دوست دارم بعد از خداحافظی از وزنه برداری در حوزه تحصیلی ام هر جا که احساس می کنم می توانم کمک کنم فعالیت کنم.

در چه حوزه ای کار خواهی کرد؟
تنیس روی میز!!! خب معلوم است در رشته تخصصی ام وزنه برداری فعالیت می کنم.

منظورم این است که رشته تحصیلی که می خواهی ادامه بدهی چیست؟
آهان، رشته تربیت بدنی
معمولاً کسانی که در رشته تربیت بدنی تحصیل می کنند به دنبال مدیریت در ورزش هستند تو هم به دنبال چنین هدفی هستی؟
بله
یعنی می خواهی رییس فدراسیون وزنه برداری شوی؟
ان شاء الله روزی رییس فدراسیون وزنه برداری شوم

یعنی می خواهی پایت را جای پای رضازاده بگذاری؟
من پاجای پای رضازاده نمی گذارم چرا که او قهرمان بزرگ کشورمان و اسطوره وزنه برداری جهان است هیچ گاه هم خودم را با او مقایسه نمی کنم و دوست ندارم پایم را جای پای او بگذارم. بلکه من دوست دارم هر جا هستم خدمت کنم.

یعنی اینکه خودت به صورت مستقل عمل کنی؟
بله، به هر حال از اول هم دوست داشتم خودم باشم
البته فکر می کنم برای وزنه زدن از نوع وزنه زدن رضازاده الگو گرفته ای اینطور نیست؟
صد در صد، آقای رضازاده الگوی ورزشی من است و خیلی کارهای او را به عنوان الگو انجام می دهم. شیوه وزنه زدن او را در سال های قبل به دقت زیر نظر داشتم و از او الگو برداری می کردم و الان هم این موضوع ادامه دارد و در آینده هم ادامه خواهد داشت.

رشید شریفی وزنه بردار فوق سنگین کشورمان که به دلیل دوپینگ محروم شده بود پس از دوران محرومیتش به میدان بازگشته و یکی از رقیبان شما محسوب می شود؟
بله این خبر را شنیده ام و از بازگشت شریفی به میادین بسیار خوشحالم من سال ها در اردوهای تیم های ملی با او بوده ام و باید اذعان کنم آقای شریفی وزنه بردار خوبی است ان شاء الله با هم رقابت سالمی داشته باشیم.

پاداش های قهرمانی در المپیک را دریافت کردید؟
بله فقط پاداش های وعده داده شده از کمیته ملی المپیک مانده است که آنهم اعلام کردند به زودی پرداخت خواهند کرد.

حضور در تیم پرسپولیس به کجا انجامید؟
آخرین صحبتی که در همین باره قبل از تعطیلات عید با سردار رویانیان داشتم ایشان اذعان داشت ان شاالله پرسپولیس در مسابقات سال آینده وزنه برداری لیگ کشور حضور پرقدرتی خواهد داشت و نفرات مدال آور المپیک مانند نصیر شلاق، سجاد انوشیروانی و کیانوش رستمی هم اعلام آمادگی کردند تا در رقابت تیم پرسپولیس در مسابقات لیگ شرکت کنند تا در نهایت تیم پرقدرتی روانه مسابقات امسال لیگ وزنه برداری کنیم و در همین بدو ورود به مسابقات لیگ وزنه برداری بتوانیم نتایج خیره کننده ای بگیریم.

یعنی تقریباً تمامی مدال آوران المپیک در این فصل مسابقات لیگ وزنه برداری در قالب تیم پرسپولیس به میدان خواهند رفت؟
اینکه تمامی آنها با پرسپولیس قرارداد ببندند معلوم نیست ولی در آخرین صحبتی که با آنها داشتم همه برای حضور در پرسپولیس اعلام آمادگی کردند. فعلاً این وزنه برداران برای حضور در پرسپولیس فقط ابراز علاقه کرده اند حال باید ببینیم در آینده چه کار می شود کرد چه اتفاقاتی رخ خواهد داد اما آنچه که الان می شود بر آن تاکید کرد این است که هم سردار رویانیان و هم حسین رضازاده به عنوان رییس فدراسیون تمایل زیادی دارند تا تیم پرسپولیس در مسابقات لیگ وزنه برداری کشور شرکت کند وان شاءالله بتوانیم بهترین نتایج را هم کسب کنیم.

در چند مسابقه فوتبال پرسپولیس در جایگاه vipورزشگاه حضور داشتی علت خاصی داشت؟
من در مسابقه دربی و چند مسابقه مهم دیگر پرسپولیس به ورزشگاه آمدم تا هر حمایتی که از دستم برمی آید برای پرسپولیس انجام دهم، چون یک پرسپولیسی هستم.

۱۳۹۱/۱۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...