نسخه چاپی

وقتی گنبدآهنین سرگرم كننده می شود

رئیس جمهوری آمریكا ساعتی پیش در بدو ورود به سرزمین های اشغالی مورد استقبال مقامات صهیونیستی قرار گرفته و با نظامیان گنبد آهنین دیدار كرد.

به گزارش نما، مهر به نقل از جروزالم پست نوشت: "باراک اوباما" در نخستین سفرش به سرزمین های اشغالی به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، ساعتی پیش وارد فرودگاه بن گوریون تل آویو شد. وی که توسط "شیمون پرز" و "بنیامین نتانیاهو" رئیس و نخست وزیر رژیم صهیونیستی همراهی می شد، در نخستین اقدام خود با نظامیان سیستم دفاع موشکی رژیم اشغالگر قدس موسوم به گنبدآهنین دیدار کرد.

به گفته اوباما، این نظامیان که مسئولیت حفاظت از یک سامانه دفاع موشکی به مناسبت ورود وی به فرودگاه بن گوریون را داشتند، کار سرگرم کننده ای دارند. رئیس جمهوری آمریکا همچنین در نخستین اظهارات خود پس از ورود به سرزمین های اشغالی ابراز امیدواری کرد به زعم خود صلح به منطقه بازگردد.

وی که با نتانیاهو و پرز سخن می گفت مدعی شد علت گرد آمدن آنها در این شرایط تلاش برای بازگرداندن صلح به سرزمین مقدس است. در این دیدار همچنین نتانیاهو از کمک های نظامی "سخاوتمندانه" آمریکا به رژیم صهیونیستی قدردانی کرد. نخست وزیر اسرائیل مدعی شد واشنگتن با این اقدام به این رژیم توان دفاع از خود در برابر تهدیدها را داده است.

"شیمون پرز" نیز در مراسم استقبال از اوباما، سفر وی به منطقه را نشان دهنده روابط دوستانه آمریکا و اسرائیل و نقطه اوج آن دانست. رئیس رژیم صهیونیستی در توجیه جنگ طلبی این رژیم گفت این اقدام در راستای حفظ امنیت اسرائیل انجام می شود. به ادعای وی، تشدید اقدامات در زمینه حفظ امنیت به معنی صیانت از صلح است.

گفتنی است اوباما در حالی سفر چهار روزه اش به خاورمیانه را آغاز کرده که به اذعان کاخ سفید هیچ طرح جدیدی برای نشاندن طرفین پای میز مذاکرات سازش به همراه ندارد. وی قرار است روز پنج شنبه با ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان در کرانه باختری دیدار کرده و روز جمعه نیز راهی اردن شود. سفر اوباما با موجی از خشم و انزجار در میان مردم فلسطین روبرو شده است.

۱۳۹۱/۱۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...