نسخه چاپی

سخنان رئیس‌جمهور در جشن جهانی نوروز

رئیس جمهور رمز پیش افتادن و نزدیك شدن بهار انسانی را عدالت ورزی، آزادیخواهی و مهرورزی دانست و گفت : تاریخ انسان اگر چه همواره با زمستان سخت بی عدالتی همراه بوده ولی هرقدر هم كه این زمستان سرسخت باشد نمی تواند مانع آمدن بهار باشد و بهار می آید چرا كه وعده خداست.

به گزارش نمابه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز پنج شنبه در چهارمين جشن جهاني نوروز که در عشق آباد پايتخت ترکمنستان برگزار شد، ضمن تشکر از رييس جمهور، دولت و ملت ترکمنستان براي برگزاري اين جشن گفت: حيات انسان مانند نهري است که تازه به تازه نو مي شود و همه عالم وجود، به همين ترتيب هر لحظه حياتي تازه مي يابد.

رييس جمهور نوروز را جلوه اي ممتاز از حيات توصيف کرد که هر سال ظهوري دوباره دارد و گفت: حيات طبيعت نمايشي از نفخه حيات در عالم است و خداوند منشا حيات است که دائم روح حيات در عالم مي دمد.احمدي نژاد حيات را منشا زيبايي و خداوند را زيبايي مطلق دانست و اظهار داشت: زيباترين جلوه زيبايي خدا، انسان تکامل يافته است.

رييس جمهور تصريح کرد: بهار انساني که فوق بهار طبيعي است شکوفايي حيات انساني است حياتي که سرشار از زيبايي هاست و عقل به عنوان جوهر انسان در نقطه اوج اين زيبايي هاست و به همين دليل پيامبر گرامي اسلام(ص) که عقل کل است واجد همه زيبايي هاي عالم است.احمدي نژاد حيات و بهار انساني را سرشار از نشانه ها دانست و گفت: يکتاپرستي، پاکي، عدالت، مهرباني، گذشت، خدمت به خلق و اخلاق نيکو، اکرام يتيمان، احترام به والدين، حمايت از مظلوم و ايستادگي در برابر ظالم همه از نشانه هاي بهار انساني و گواه رشد و بالندگي انسان هستند.

رييس جمهور تصريح کرد: رويش هر يک از اين ويژگي ها و نشانه ها، رويش گلي در حيات و بهار انساني است و رويش همه آنها نويدبخش حلول بهار انساني است که در آن جز عقل، پاکي، آزادي و محبت يافت نمي شود.احمدي نژاد با بيان اينکه با حلول بهار انساني همه عالم بهار مي شود، خاطر نشان کرد: بهار انساني که در راه است جاودانه خواهد بود؛ تاريخ انسان اگر چه همواره با زمستان سخت بي عدالتي همراه بوده ولي هرقدر هم که اين زمستان سرسخت باشد نمي تواند مانع آمدن بهار باشد و بهار مي آيد چرا که وعده خداست.

رييس جمهور با اشاره به اينکه بايد براي آمدن بهار انساني که به معناي همه گير شدن عشق، عدالت و آزادي در سايه حاکميت صالحان و انسان کامل است تلاش نمود؛ رمز پيش افتادن و نزديک شدن بهار انساني را عدالت ورزي، آزاديخواهي و مهرورزي دانست.

احمدي نژاد با بيان اينکه ملت هاي ما از گذشته هاي بسيار دور به دنبال بهار بوده و به فرهنگ بهار تعلق دارند، گفت: فرهنگ بهار، فرهنگ زندگي در روشنايي، حرکت در مسير کمال و نو به نو شدن دائم است که در آن رنگ، زبان، نژاد، مذهب و مليت فقط علامت شناسايي است و انسانها همه از يک ريشه و داراي هويتي الهي و انساني هستند و رتبه و جايگاه هر کس در نزديکي او به نشانه هاي بهار است.

رييس جمهور اضافه کرد: در هر نوروز دوستي ها تجديد شده، همکاري ها گسترش يافته و افق هاي بالاتر در تحکيم روابط به نفع ملت هاي ما هويدا مي شود. احمدي نژاد اظهار داشت: امروز علي رغم آرمان ها و اميدها در برخي کشورهاي منطقه و بعضي کشورهاي جهان شاهد ناامني و مصائبي هستيم که ريشه در دخالت در تحريک دولتهاي مستکبر دارد، که منافع امنيت و قدرت خود را در فقر، ناامني و ضعف ديگران جستجو مي کنند.

رييس جمهور تصريح کرد: مستکبران با خلق مشکلات و روشن کردن آتش درگيري ها تلاش مي کنند خود را از بحران هاي داخلي جدا کنند، اما گسترش بحران هاي داخلي و بيدار شدن ملت ها بزودي فرصت ها را از آنها گرفته و آنان راهي، جز تن سپردن به فرهنگ بهار نخواهند داشت. احمدي نژاد با بيان اينکه با تعامل و همکاري همگاني مي توانيم امنيت و صلح منطقه و منافع کشورهاي خود را تأمين کنيم و براي امنيت و پيشرفت جهان گام برداريم، خاطر نشان کرد: البته همه بايد مراقب باشيم تا استعمارگران بدسابقه نتوانند در منطقه، پايگاه جديدي به دست آورند يا به نام دوستي و خيرخواهي ملت ها براي آنان ناامني ايجاد کرده و استقلال منافع ملت ها را به يغما ببرند.

رييس جمهور با بيان اينکه مي توانيم با تکيه بر استعدادهاي طبيعي و انساني خود در پيشرفت ملت هايمان حامي و پشتيبان يکديگر باشيم، گفت: خداپرستي و عشق به ارزشهاي الهي و انساني همبستگي ما را تضمين مي کند و فرهنگ بهار و نوروز و پيوستگي جغرافيايي، بيش از پيش ما را به يکديگر نزديک مي کند. دکتر احمدي نژاد اظهار داشت: با آمدن بهار حقيقي انسان جنگ افروزي و فاصله بين ملت ها پايان يافته و موانع رشد و کمال انسان ها از ميان مي رود؛ مي توانيم با تکيه بر اشتراکات ملتهاي منطقه و با عشق ورزي و عدالت ورزي، آمدن بهار حقيقي انسان را تضمين کنيم.

۱۳۹۲/۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...