نسخه چاپی

جنجالی ترین جزیره ایرانی+ عكس

عدو سبب خیر شود، مصداق بارز ادعای اماراتی ها مبنی بر مالكیت شان بر جزایر ایرانی تنب بزرگ و كوچك و ابوموسی بود به نحوی كه این جزیره كمتر شناخته شده برای ایرانیان را به یكی از پرمدافع ترین نقاط مرزی تبدیل كرد.

به گزارش نمابه نقل از مهر، شاید آن زمان که اماراتی ها با ادعاهای واهی خود درباره مالکیت بر جزایر سه گانه خلیج فارس قصد اظهار وجود داشتند نمی‌دانستند با این کار علاقه ایرانیها را به جنوبی‌ترین جزیره کشورشان بیشتر می‌کنند و همه برای تبدیل این جزیره به قطب گردشگری دست بکار شوند. بگذریم از اینکه پس از سفر ریاست جمهوری به جزیره ابوموسی و عصبانیت نابجای اماراتی ها مبنی بر نقض حاکمیت آنها، این جزیره بیش از پیش نزد ایرانیان محبوب شد آنقدر که اگر تا پیش از این در زمره یکی از دورافتاده ترین شهرستانها و جزایر خلیج فارس قرار داشت تیتر یک رسانه ها شد و هر دستگاه و نهادی قصد داشت با فراهم کردن شرایط سفر به این جزیره بار دیگر ثابت کند ابوموسی جنوبی ترین جزیره ایرانی در خلیج فارس است.


111.jpg


 برای بررسی همین موضوع و امکانات گردشگری جزیره و نظر مردم راجع به ادعای اماراتی ها خبرنگار مهر، نخستین خبرنگاری بود که پا به جزیره گذاشت و از این بخش از خاک ایران گزارش تهیه کرد.


او بررسی کرد: اکنون در جزیره ابوموسی مهمانسراهای متعددی وجود دارد که جوابگوی مهمانان نهادهای دولتی است اما همان نهادها می توانند این مهمانسراها را در اختیار گردشگران قرار دهند. غیر از بحث اقامت، تنها سالن پذیرایی جزیره، رستوران کوچکی با ظرفیت حدود 30 نفر است که اکنون به اهالی جزیره خدمات می دهد.


112.jpg


اهالی جزیره همه نوع امکاناتی دارند، مسجد، بازار، فرمانداری، مدرسه، محله قدیمی، محله جدید و... به نحوی که می توانی همه جزیره را با پای پیاده گز کنی و برسی به مثلا بازارچه جزیره که با تمام فضاهای دور تا دور حوض بزرگش می شود تعداد زیادی از اهالی جزیره را یکجا دید. ساکنانی که اگر از زادگاهشان بپرسی می بینی اینجا از تمام ایران نماینده دارد. بندر لنگه ای، بندرعباسی، مینابی، تهرانی، یزدی حتی اردبیلی که زمانی به صورت موقت به جزیره آمدند و همین جا ماندگار شدند و الان باید به آنها بگویی ابوموسی ای!

خبرنگار مهر وقتی از اهالی جزیره درباره ادعای اماراتی ها هم سئوال کرد آنها با بی اهمیتی نسبت به اظهارات و تهدیدها بار دیگر ثابت کردند ابوموسی ایرانی ترین جزیره خلیج فارس است.


113.jpg


مردم جزیره ابوموسی هر کدام نظرات مختلف و البته واحدی درباره ادعاهای واهی امارات دارند. مانند قاسم رستاخیز که کارش ماهیگیری در آبهای خلیج فارس است. رستاخیز هم مانند بسیاری از اهالی جزیره اهل بندرعباس است و برای گذراندن زندگی چند سالی است به اینجا آمده و تنها از همین راه نان می خورد.او هم مانند اهالی دیگر جزیره درباره ادعاهای امارات نیشخندی می زند و می گوید: ابوموسی خاک ایران است. مال ماست.امارات هم زیاد حرف می زند چون نمی تواند این خاک را از ما بگیرد. آنها حتی حق حرف زدن هم ندارند.

اماراتی ها از پوشش زنان در مراسم استقبال از احمدی نژاد تعجب کردند
در همین حال اعظم کریم زاده، که متوجه می شود صحبت درباره ابوموسی است می گوید: وقتی رئیس جمهور به اینجا آمد اماراتی ها ادعا کردند که ابوموسی مال آنهاست چون تا به حال مقامات مسئول اینجا نیامده بودند اما شنیدم که عربها گفته اند چرا زنان ابوموسی به جای چادر بندری چادر مشکی به سر کرده اند مگر آنها عرب نیستند؟ این نشان می دهد که حتی نمی دانند که همه مردم جزیره ایرانی هستند و از آنها فقط تعداد محدودی در جزیره زندگی می کنند.

۱۳۹۲/۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...