نسخه چاپی

درخواست سوریه از سازمان ملل

عکس خبري -درخواست سوريه از سازمان ملل

دولت سوریه از سازمان ملل متحد خواست درباره استفاده تروریست‌های این كشور از سلاح‌های شیمیایی تحقیق كند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از خبرگزاری «رویترز» نوشت: «بشار الجعفری»، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل روز چهارشنبه (20 مارس) در سخنانی گفت، دولت سوریه از «بان کی مون»، دبیر کل سازمان ملل خواست کمیته‌ای مستقل، بی‌طرف و ویژه را برای بررسی اقدامات «گروهک‌های تروریستی» در استفاده از سلاح‌های شیمیایی که روز سه‌شنبه (19 مارس) علیه غیرنظامیان در «خان العسل» در نزدیکی شهر حلب صورت گرفت، تشکیل دهد.
بشار الجعفری افزود، دمشق در 8 دسامبر 2012 به‌صورت رسمی و مکتوب این تهدید را به اطلاع دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت رسانده و همچنین درباره استفاده احتمالی گروهک‌های تروریستی از سلاح‌های شیمیایی در خاک این کشور و علیه غیرنظامیان و سپس مطرح کردن این اتهام علیه دولت سوریه به‌منظور منحرف کردن افکار عمومی از این حقیقت که اگر دولت سوریه به چنین سلاح‌هایی دسترسی داشته باشد استفاده نمی‌کند، هشدار داده بود.
طبق این گزارش، روز سه‌شنبه تروریست‌های مورد حمایت غرب و رژیم‌های عربی در سوریه با شلیک چندین فروند راکت مجهز به کلاهک شیمیایی به منطقه خان العسل در استان حلب، 15 نفر را کشته و دهها تن دیگر را زخمی کردند.
بر اساس گفته نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، بررسی‌ها و آزمایش‌های کارشناسان سوری درخصوص مکانی که موشک به آنجا اصابت کرده است، همچنان ادامه دارد.
این اظهارات مقام سوری در حالی ایراد می‌شود که اروپا و کشورهای غربی دمشق را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم و تروریست‌ها را از آن بری می‌کنند.
در این میان، انگلیس که از حامیان پروپاقرص تروریست‌های سوری است، با متهم کردن سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی، بار دیگر خواستار رفع‌ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه شد.
در همین راستا، «دیوید کامرون»، نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته در پارلمان این کشور گفت، گزارش‌های وارده درخصوص استفاده دمشق از سلاح‌های شیمیایی، گام‌های‌مان را برای دعوت از اعضای اتحادیه اروپا برای لغو‌ممنوعیت سلاح به مخالفان مسلح در سوریه، محکم‌تر می‌کند.

۱۳۹۲/۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...