نسخه چاپی

بازدید احمدی نژاد از نمایشگاه آیین نوروزی

رییس جمهور كشورمان به همراه سایر سران و مقامات شركت كننده در چهارمین جشن جهانی نوروز در عشق آباد از نمایشگاه آیین ها و سنت های نوروزی كه در حاشیه این جشن برپا شده است ، دیدن كردند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در حاشیه چهارمین جشن جهانی نوروز در عشق آباد ترکمنستان نمایشگاهی بزرگ و وسیع از آیین ها ، رسوم، سنن و آدابی که مردم به واسطه آنها خود را مهیای استقبال از فصل بهار می کنند برپا شد.

این نمایشگاه که در شهر آنوی، در فاصله 25 کیلومتری عشق آباد برپا شده است، شامل غرفه های متعددی از صنایع دستی، کارگاههای تولید البسه، تجهیزات کشاورزی، غرفه های پخت مواد غذایی، میوه ها و محصولات کشاورزی، ماکت اماکن و بناهای تاریخی، جایگاه هایی برای نمایش بازی های محلی و ملی ترکمنستان، محل هایی برای حضور اسب سواران ترکمن و غرفه هایی برای ارائه هنرهای نمایشی و موسیقی ترکمنی می شود.

همچنین گروه هایی از کشورهای شرکت کننده در چهارمین جشن جهانی نوروز از جمله ایران به ارائه محصولات فرهنگی ، هنری ، صنایع دستی و مصنوعات و محصولات کشورهای خود پرداختند.

روسای جمهور و مقامات شرکت کننده کشورهای مختلف در این جشن در بدو ورود به محل این نمایشگاه با استقبال ویژه ای که از سوی تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان ترکمنی با لباس های محلی و ارائه نمایش های بومی تدارک دیده شده بود مواجه شدند.

۱۳۹۲/۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...