نسخه چاپی

فرهنگ حقیقی نوروز در جهان در حال گسترش است

عکس خبري -فرهنگ حقيقي نوروز در جهان در حال گسترش است

رییس جمهور گفت: در جشن جهانی نوروز، روسای جمهور شركت كننده بر فرهنگ حقیقی نوروز، توحید، انسانیت، پاكی، صداقت و امید به آینده درخشان بشری كه در حال گسترش است، تاكید كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمود احمدی نژاد شامگاه (پنجشنبه) پس از بازگشت از سفر ترکمنستان برای شرکت در جشن جهانی نوروز در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت : در جشن جهانی نوروز ترکمنستان 11 نماینده و رییس جمهور از کشورهای شرکت کننده سخنرانی کردند و از فرهنگ حقیقی نوروز، توحید، انسانیت، پاکی، صداقت و امید به آینده درخشان بشری که به فضل الهی در جهان در حال گسترش است سخن گفتند.

رییس جمهور گفت: همچنین در سخنرانی های شرکت کنندگان به تاریخچه ، فلسفه و سنت های نوروز و تاثیرات نوروز در روابط بین المللی به طور جامع و عمیق اشاره شد.

وی خاطر نشان کرد: بخش دیگر این جشن برپایی نمایشگاهی عظیمی با غرفه های گوناگون شامل صنایع دستی و تولیدات سایر کشورها بود که بخش اعظم آن مربوط به کشور ترکمنستان بود که به دلیل محدودیت زمان نتوانستیم از آن ها دیدن کنیم .

احمدی نژاد ملاقات های دو جانبه با برخی از روسای جمهور کشورهای شرکت کننده در این جشن را از دیگر بخش های این سفر برشمرد و گفت: در ملاقات های دو جانبه با روسای جمهور این کشورها، گسترش روابط دو جانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در دیدار رییس جمهور پاکستان در خصوص برنامه های در دست اجرا و روابط رو به گسترش دو کشور بحث و گفتگو کردیم.

همچنین احمدی نژاد با اشاره به ملاقات با رییس جمهور ترکمنستان تصریح کرد: روابط ایران و ترکمنستان روابطی ویژه، عمیق، دوستانه و بردارانه است و حجم روابط بین دو کشور در بخش های اقتصادی در حوزه های انرژی و سرمایه گذاری و همچنین در بخش فرهنگ نیز به طور منظم در حال پیشرفت است.

احمدی نژاد افزود: روابط ایران و ترکمنستان همچنین در عرصه سیاسی نیز گسترش داشته و ایران همیشه از مواضع دولت ترکمنستان در عرصه های بین المللی دفاع کرده است و در این دیدار ضمن مروری بر تمام کارهای مشترک بین دو کشور ایران و ترکمنستان بر ضرورت افزایش سطح همکاری ها و هماهنگی های دو کشور تاکید شد.

رییس جمهور افزود: جشن نوروز جشنی آسمانی و انسانی است که باعث تقویت دوستی و برادری ها خواهد شد.

۱۳۹۲/۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...