نسخه چاپی

بازداشت دانشجوی فلسطینی به دنبال قطع سخنرانی اوباما

عکس خبري -بازداشت دانشجوي فلسطيني به دنبال قطع سخنراني اوباما

نیروهای پلیس اسرائیل یك دانشجوی فلسطینی را به دنبال قطع سخنرانی باراك اوباما در برابر دانشجویان اسرائیلی بازداشت كردند.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه "ربیع عید" جوان 24 ساله فلسطینی را که در دانشگاه حیفا مشغول به تحصیل است، به خاطر قطع سخنرانی اوباما در قدس اشغالی در مقابل دانشجویان و شخصیت های آکادمیک بازداشت کردند.

ربیع سخنان اوباما را قطع کرده و خطاب به او خاطر نشان کرد: «تو برای برقراری صلح و سازش به اینجا آمده ای یا برای تقدیم سلاح هایی بیشتر به رژیم صهیونیستی به منظور قتل و کشتار ملت بی دفاع فلسطین؟ آیا راشل کوری را می شناسی که با مال و سلاح دولت تو به قتل رسید؟»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، قطع سخنان اوباما توسط این دانشجوی جوان فلسطینی در حالی صورت می گیرد که تدابیر امنیتی شدیدی برای انتخاب دانشجویان دانشگاه های مختلف به منظور مشارکت در مراسم سخنرانی اوباما اتخاذ شده بود، به گونه ای که برخی دانشگاه ها و دانشکده ها تعهدهایی را از دانشجویان انتخاب شده اخذ کرده اند تا هنگام سخنرانی اوباما مشکلی را در سالن سخنرانی ایجاد نکنند.

عید در ادامه سخنانش افزود: دولت باید دولت تمامی شهروندان باشد، نه فقط حکومت یهودیان.

این جوان فلسطینی در واکنش به اظهارات اوباما که سرزمین فلسطین را دولتی با حاکمیت یهودیان عنوان کرده بود، تشریح کرد: آیا در مسیر آمدن به اینجا دیوار نژاد پرستانه "حائل" را مشاهده کردی؟ در این سالن فلسطینیان زیادی حضور دارند، این دولت باید برای تمامی آن ها باشد نه فقط برای یهودیان.

نظامیان رژیم صهیونیستی بلافاصله این جوان فلسطینی را از سالن اخراج کرده و اوباما نیز در واکنش به اقدام این دانشجوی فلسطینی تاکید کرد: اگر نسبت به سخنان اعتراضی انجام نمی شد، ولو از جانب یک دانشجو، خیالم راحت نمی شد.

لازم به ذکر است که ربیع عید، دانشجوی دانشگاه حیفا و از ساکنان یکی از روستاهای شهر الخلیل است.

۱۳۹۲/۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...