نسخه چاپی

همه فوتبالیست‌هایی كه خواننده شدند

عکس خبري -همه فوتباليست‌هايي که خواننده شدند

در میان فوتبالیست‌ها كسانی دیده می‌شوند كه مستعد خوانندگی‌اند و برای مهك خود، آلبوم نیز روانه بازار موسیقی كرده‌اند.

استعداد خوانندگی، توهمی است که همه دارند و در خلوت خودشان هم شده، این استعداد را پیگیری می‌کنند. اگر این صدا به گوش یکی از قوم و خویش‌ها هم برسد و او، مهر تائیدی بر صدا بزند، پیگیری این استعداد با جدیت بیشتری دنبال می‌شود. تعداد آلبوم‌هایی که روانه بازار می‌شود، شاهدی است بر این ادعا.

در میان افراد مستعد می‌‌توان نام برخی فوتبالیست‌ها را مشاهده کرد که به صرافت ارائه آلبوم یا تک‌آهنگ به بازار شده‌اند. این افراد گاه چون «نیما نکیسا» صدای خوبی دارد و گاه چون «رضا عنایتی» مشخص نیست که دقیقا بر چه سبکی می‌خوند؛ سنتی یا کوچه بازاری. در ادامه این مطلب می‌توانید با برخی فوتبالیست‌های خواننده آشنا شوید:


نیما نکیسا: نکیسا از بچگی عاشق موسیقی بود و با ملودیکا که نوعی ارگ قدیمی می‌نواخت. خواندنش را از رفاقت با مرحوم ناصر عبداللهی شروع کرد و با اصرار عبداللهی بود که آهنگ‌های آلبوم «خدا کنه بارون بیاد» را جمع‌آوری کرد. از جمله کارهای ماندگار او آهنگ «ستارگان پارسی» است که با «مهرداد میناوند» و «پژمان جمشیدی» برای جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان کار کرد.

آلبوم «خدانه بارون بیاد» را سال 83 «نوای رامشه» روانه بازار کرد. «عروس بندر»، «بخون بخون»، «چی مونده»، «پشیمان»، «یه عمره»، «چگونه»، «خدا کنه بارون بیاد» و «خسته شدم» آهنگ‌های آلبوم نیما نکیسا است.


رضا عنایتی: مهاجم سابق استقلال اولین آلبومش را پس از سه سال انتظار برای دریافت مجوز، سال 89 روانه بازار کرد تا نام عنایتی هم با آلبوم «همه چیم تو» به عنوان فوتبالیست‌ خواننده ثبت شود. تهیه‌کنندگی این آلبوم که به کوشش «مهرداد طلاکوب» آماده شده را «سیاوش اکبرپور» بر عهده گرفته است که خود او هم از فوتبالیست‌های مطرح کشور است. «سعید طرزی» و «مسعود مفیدی» موسیقی این کار را بر عهده دارد.
«سیب سرخ حوا»، «همه چیم تو»، «دوسم نداری»، «خیانت»، «فکر نکنی زرنگی»، «آخه عاشقی ننگ نیست»، «نه دیگه گریه نکن»، «مادر» و «نرو ای یار» آهنگ‌های این آلبوم است.

آلبوم عنایتی، با سبک بین سنتی و کوچه‌بازاری نتوانست مخاطبان را به خود جلب کند و حتی نیما نکیسا که خود یکی از فوتبالیست‌های خواننده است، نسبت به این آلبوم واکنش نشان داد و گفت: اگر رضا در خانه اش بخواند، مادرش می گوید، ساکت بچه های همسایه می ترسند! (اینجا)


بختیار رحمانی: بازیکن تیم فوتبال خوزستان، اهل سرپل زهاب است و ‌تک‌آهنگ «سفر کردی» را به زبان کردی روانه سایت‌های اینترنتی کرده است.


آرش برهانی: آرش برهانی بیش از آنکه خواننده باشد، نوازنده است. خانواده‌اش اهل هنرند و در نواختن دف تبحر دارد. مهاجم استقلال معتقد است که مردم از توقع دارند و دوست دارند اگر وارد عرصه دیگری می‌شوند، بهترین کار را روانه بازار کنند و همین موضوع باعث شده که دست به خوانندگی یا نوازندگی نزند.

با این همه او که با محمد نصرتی در تیم پاس کنسرت کوچکی تشکیل می‌دادند، این روزها سرود استقلال را در کنار میداوودی، عنایتی، جهانبخش و کبیری خوانده است (اینجا)


پژمان جمشیدی: «اگه این ارزشو دارم» تک‌آهنگی است که پژمان جمشیدی را به عنوان خواننده به علاقه‌مندان پرسپولیس معرفی کرد. البته آلبوم «یازده» او مراحل ساخت و آماده انتشار خود را طی کرده و به زودی روانه بازار می‌شود. قطعات این آلبوم را آهنگسازانی همچون سیروان خسروی، فریدون آسرایی، زانیار خسروی، مهدی یراحی و اشکان خشایی ساخته‌اند. کارن همایونفر نیز به عنوان آهنگساز در کنار جمشیدی قرار گرفته تا یک آلبوم کامل روانه بازار شود.

ترانه‌های این آلبوم را عبدالجبار کاکایی، روزبه بمانی، زهرا عاملی، مریم اسدی و میلاد باران سروده‌اند. تنظیم آنها را بر عهده سیروان خسروی، امیر علیزاده و فرشاد فارسی بوده است.


علی انصاریان: مهاجم پرسپولیسی که بعد از مدتی به استقلال پیوست، دو تک‌آهنگ به نام‌های «پریشون» و «شدید» روانه فضای اینترنتی کرده است. البته «شدید»، را انصاریان به همراه «آرتین زمانی» و «مهدی کشوری» خوانده است.


مهرداد میناوند: همیشه دوستانش می‌گفتند که صدایش خوب است و به او قبولاندند که خواننده شود. خودش هم می‌گوید اگر به سال‌ها پیش برمی‌گشت و از بین موسیقی و فوتبال قرار بود یکی را انتخاب کند، حتما موسیقی را برمی‌گزید. کلاس آواز هم رفته و کلیپ «مادر»اش که از تلویزیون پخش شد با استقبال زیاد مخاطبان همراه بود.

تک‌آهنگ «ستارگان» از اوست و قرار است آلبوم «تک ستاره» را روانه بازار کند. آلبومی که برای تهیه‌اش هزینه زیادی متحمل شده و اهل موسیقی می‌گویند کار خوبی از آن درآمده است.

۱۳۹۲/۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...