نسخه چاپی

اقدام عجیب وزیر و مرگ یك ورزشكار

عکس خبري -اقدام عجيب وزير و مرگ يک ورزشکار

شاید اگر اقدام غافلگیر كنند وزیر ورزش و جوانان در آخرین روز اردیبهشت‎ماه برای بركناری چهار رئیس فدراسیون و جابه‌جایی یك رئیس انجام نمی‌شد و بانوی دوچرخه سوار فوت نمی‌كرد می‌توانستیم اردیبهشت‌ را از بهترین ماه‌های سال گذشته خواند چون در آن هم المپیكی و پارالمپیكی داشتیم هم قهرمانی آسیا با طلسم شكنی 9 ساله.

به گزارش نما به نقل از تابناک، اردیبهشت ماه سال گذشته بیشتر از هر رشته‌ای برای شمشیربازی خوب بود چون در نخستین روز این ماه مجتبی عابدینی با کسب سهمیه المپیک، شمشیربازی را برای نخستین بار بعد از گذشت چهار دهه المپیکی کرد.

علاوه بر این طی اردیبهشت ماه سه سهمیه المپیکی دیگر توسط محسن شادی و سولماز عباسی (روئینگ) و علیرضا حقی (دوچرخه سواری) به دست آمد و سجاد نیک پرست و سید عرفان حسینی هم در این ماه صاحب سهمیه پارالمپیک شدند. ضمن اینکه طی این ماه حضور محمدرضا رودکی و جواد محجوب (جودو) و امیر زرگری و مهدی سهرابی هم در المپیک لندن قطعی شد.


شاید تیم ملی وزنه برداری موفق‌ترین تیم ایران در اریبهشت ماه بود که پس از 9 سال به عنوان قهرمانی دست یافت. البته در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی، مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا و تورنمنت فوتبال هفت نفره اوکراین هم تیم‌های اعزامی ایران به قهرمانی دست یافتند. تیم ملی تنیس از ناکام‌های بزرگ ورزش ایران در این ماه بود که از صعود به گروه دوم آسیا - اقیانوسیه بازماند.


در مجموع طی اردیبهشت‌ماه رویدادهای زیادی با حضور نمایندگان ایران برگزار شد و از جمله هفته‌های پنجم و ششم لیگ قهرمانان آسیا که تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان هم در آن حضور داشتند. طی این ماه سپاهان برای سومین سال متوالی قهرمان شد.


استقلال در اردیبهشت‌ماه به خاطر از سوی فیفا و به دلیل شکایت "رینالدو" تهدید به کسر امتیاز و حذف از لیگ قهرمانان شد و عضو پیشین تیم ملی دوچرخه سواری هم به دلیل مسمومیت ناشی از استفاده از تن ماهی درگذشت اما شاید بدترین اتفاق این ماه برای ورزش ایران مربوط به اقدام عجیب و غافلگیرکننده وزیر ورزش و جوانان بود که در آخرین روز اردیبهشت‌ماه انجام شد. مهمترین اتفاقات اردیبهشت ماه سال 1390 به شرح زیر است:


اول اردیبهشت‌ماه


* مجتبی عابدینی، ملی‌پوش شمشیربازی ایران در اسلحه سابر با کسب مدال طلا در مسابقات منطقه آسیا – اقیانوسیه جواز حضور در المپیک 2012 را کسب کرد.


محسن شادی، سولماز عباسی و مجتبی عابدینی اردیبهشت‌ماه سال گذشته قایقرانی و شمشیربازی ایران را صاحب سهمیه المپیک کردند


سوم اردیبهشت‌ماه


* به دنبال کناره‌گیری آرش کوشا که برای مدت سه سال مدیریت باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا را بر عهده داشت، پرویز حیدری، مدیرعامل مجموعه ورزشی انقلاب تهران مدیریت این باشگاه را بر عهده گرفت.


پنجم اردیبهشت‌ماه


* لطفعلی پورکاظمی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان رئیس کمیته پزشکی و ضد دوپینگ کنفدراسیون وزنه برداری آسیا انتخاب شد.


نهم اردیبهشت‌ماه


* تیم ملی تنیس ایران در مرحله نیمه نهایی مسابقات جام دیویس گروه سوم آسیا – اقیانوسیه مقابل سوریه شکست خورد و ضمن از دست دادن فینال، از صعود به گروه دوم آسیا – اقیانوسیه هم باز ماند. تیم ملی تنیس با پیروزی برابر ویتنام و قرقیزستان و تنها یک شکست برابر کویت به مرحله نیمه نهایی رسیده بود.


* تیم ملی جودو ایران در پایان بیستمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا که در تاشکند ازبکستان جریان داشت، با کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز در میان 26 کشور آسیایی شرکت کننده و بعد از تیم‌های کره‌جنوبی و ازبکستان به عنوان سوم دست یافت. در چارچوب این مسابقات محمدرضا رودکی، جودوکار سنگین وزن ایران با شکست نماینده ژاپن و کسب عنوان قهرمانی، جودوی ایران را پس از چهار سال صاحب مدال طلا کرد. جواد محجوب و امیر قاسمی‌نژاد هم در این رقابت‌ها به ترتیب مدال نقره و برنز گرفتند.


* محسن شادی در ماده روئینگ تک نفره سنگین وزن مردان مسابقات انتخابی المپیک که در کره جنوبی جریان داشت، با عبور از خط پایان ضمن صعود به فینال A برای دومین بار متوالی صاحب سهمیه المپیک شد.


دهم اردیبهشت‌ماه


* سولماز عباسی، بانوی روئینگ سوار تیم ملی قایقرانی ایران در جریان رقابت‌های انتخابی المپیک در کره‌جنوبی و در فینال A ماده تک نفره سنگین وزن زنان، با کسب عنوان سوم کاروان روئینگ ایران را صاحب دومین سهمیه المپیک کرد.


یازدهم اردیبهشت‌ماه


* به دنبال شکایت رینالدو، هافبک پیشین تیم استقلال به فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا این باشگاه را به کسر امتیاز و حذف از لیگ قهرمانان آسیا تهدید کرد. شکایت رینالدو از استقلال به خاطر طلب 250 میلیون تومانی‌اش از این باشگاه بود.


* تیم ملی وزنه برداری ایران در پایان چهل و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با 501 امتیاز و یک امتیاز بیشتر از کره جنوبی میزبان پس از 9 سال به عنوان قهرمانی دست یافت. قهرمانی تیم ایران با دو مدال طلا (بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی)، یک نقره (کیانوش رستمی) و دو برنز (سجاد بهروزی) به دست آمد.


* تیم والیبال گیتی‌پسند در پایان مسابقات باشگاه‌های زنان آسیا و در میان 9 تیم شرکت کننده عنوان ششم را به خود اختصاص داد.


دوازدهم اردیبهشت‌ماه


* از هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا تیم سپاهان در ورزشگاه آل مکتوم دبی امارات برابر النصر به پیروزی 3 بر صفر دست یافت و به صدر جدول گروه سوم صعود کرد.


* تیم پرسپولیس در هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی مغلوب الهلال عربستان شد و صدرنشینی‌اش را از دست داد.


* زیبا مهینی، عضو پیشین تیم ملی دوچرخه سواری که در رقابت‌های باشگاهی برای تیم ترافیک رکاب می‌زد به دلیل مسمومیت غذایی ناشی از خوردن تن ماهی درگذشت.


زیبا مهینی اردیبهشت ماه سال گذشته به دلیل مسمومیت غذایی درگذشت


سیزدهم اردیبهشت‌ماه


* تیم فوتبال نوجوانان در دیدار پایانی تورنمنت هشت جانبه ریاست جمهوری قزاقستان، مجارستان را 3 بر یک شکست داد و ضمن کسب عنوان قهرمانی صاحب جایزه 10 هزار دلاری شد.


* تیم استقلال در هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزای تهران تیم الریان قطر را 3 بر صفر شکست داد.


پانزدهم اردیبهشت‌ماه


* سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال با اعلام یکسان شدن آئین‌نامه نقل و انتقالات در مسابقات لیگ برتر و دسته اول، حضور دروازه‌بان خارجی را علاوه بر لیگ برتر، در رقابت‌های لیگ دسته اول هم ممنوع کرد.


* تیم ملی شنای ایران در مسابقات کاپ آزاد مالزی و در ماده 4 در 200 متر آزاد موفق به کسب مدال نقره شد.


شانزدهم اردیبهشت‌ماه


* تیم ملی شنا در مسابقات کاپ آزاد مالزی و در ماده 4 در 100 متر آزاد تیمی صاحب مدال نقره شد.


هفدهم فروردین ماه


* تیم ملی تکواندو در بخش پومسه مردان و زنان با کسب چهار مدال طلا، چهار نقره و 6 برنز به عنوان نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا دست یافت.


* علیرضا حقی با کسب مقام نخست تایم تریل انفرادی مسابقات انتخابی المپیک (یزد) المپیکی شد.


* فدراسیون جهانی جودو حضور محمدرضا رودکی و جواد محجوب به عنوان نمایندگان ایران در بازی‌های المپیک را قطعی و نهایی اعلام کرد.


فدراسیون جهانی جودو اردیبهشت‌ماه سال گذشته حضور رودکی و محجوب در بازی‌های المپیک را قطعی اعلام کرد


هجدهم اردیبهشت‌ماه


* تیم تکواندو پسران ایران در ششمین دوره پیکارهای آسیایی ویتنام با کسب 2 مدال طلا و 3 نقره به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.


بیست و یکم اردیبهشت‌ماه


* تیم ملی فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولان به عنوان قهرمانی تورنمنت بین‌المللی اوکراین دست یافت. تیم ایران در این رقابت‌ها اوکراین، آمریکا، روسیه (دوبار) و آرژانتین را شکست داد.


بیست و دوم اردیبهشت‌ماه


* یازدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با قهرمانی تیم سپاهان به پایان رسید. در این رقابت‌ها تیم‌های تراکتور سازی و استقلال در رده‌های دوم و سوم ایستادند و پرسپولیس هم دوازدهم شد.


* سجاد نیک‌پرست و سیدعرفان حسینی دو پرتابگر نیزه تیم دو و میدانی نابینایان و کم‌بینایان با ثبت رکورد ورودی پارالمپیک، حضور خود در مسابقات لندن را مسجل کردند.


* بیستمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا که در ویتنام جریان داشت با قهرمانی کره جنوبی و نایب قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.


ازدیبهشت‌ماه سال گذشته تیم وزنه برداری ایران با طلسم شکنی پس از 9 سال قهرمان آسیا شد و جودوکاران ایران هم صاحب سهمیه المپیم شدند


* اعضای بدن حسین وسائلی از کاراته کاران استان اصفهان که دچار مرگ مغزی شده بود به چهار بیمار نیازمند پیوند شد.


بیست و سوم اردیبهشت‌ماه


* احسان حدادی در ماده پرتاب دیسک رقابت‌های دو و میدانی لیگ الماس به مدال نقره رسید.


* نیما عالمیان، پوریا عمرانی، محجوبه عمرانی و مریم صامت پینگ‌پنگ‌بازان ایران به مسابقات تور جهانی قطر بودند که بدون کسب سهمیه المپیک به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند.


بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه


* در پایان چهلمین دوره مسابقات جام جهانی کشتی آزاد، تیم ایران که با شکست دادن آمریکا فینالیست شده بود با غلبه بر آذربایجان برای پنجمین بار عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد.


بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه


* تیم ملی فوتسال ایران در پایان تورنمنت چهار جانبه چین بعد از رومانی به عنوان دوم دست یافت.


علیرضا حقی، مهدی سهرابی و امیر زرگری دوچرخه سواران ایران در المپیک لندن معرفی شدند


بیست و ششم اردیبهشت‌ماه


* در چارچوب هفته ششم مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا، تیم پرسپولیس در دبی برابر الشباب امارات به برتری 3 بر صفر دست یافت و صعود خود را قطعی کرد. تیم سپاهان نیز در دیدار خانگی برابر الهلال عربستان به پیروزی 2 بر یک دست یافت.


بیست و هفتم اردیبهشت ماه


* تیم فوتبال استقلال با برتری مقابل نسف قارشی ازبکستان به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا صعود کرد و حریف سپاهان در این مرحله شد.


سی‌ام اردیبهشت ماه


* تیم وزنه برداری جوانان ایران با کسب 2 مدال طلا، 4 نقره و 3 برنز و 530 امتیاز تیمی، بعد از چین و روسیه، روی سکوی سوم مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان ایستاد.


سی و یکم اردیبهشت ماه


* تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پایان رقابت‌های جام جهانی روسیه برای سومین سال متوالی به عنوان قهرمانی دست یافت.


* محمد عباسی، وزیر وزارت ورزش و جوانان در اقدامی غافلگیرکننده و در آستانه بازی‌های المپیک خسرو قمری، برانوش نیک بین، فریبا محمدیان، سید محمد شروین اسبقیان و غلامرضا جعفری را به ترتیب به عنوان سرپرست فدراسیون‌های دوچرخه سواری، شنا، شیرجه و واترپلو، اسکیت، قایقرانی و ورزش‌های سنتی، بومی و محلی منصوب کرد.


* از سوی فدراسیون دوچرخه سواری مهدی سهرابی و امیر زرگری در ماده استقامت جاده و علیرضا حقی در ماده تایم تریل برای حضور در بازی‌های المپیک معرفی شدند.

۱۳۹۲/۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...