نسخه چاپی

آقازاده قاتل از انگلیس بازگشت

شاهزاده سعود "بن عبدالعزیز بن ناصر" كه به خاطر قتل خدمتكارش در انگلیس به حبس ابد محكوم شده بود پس از گذراندن سه سال زندان در این كشور، با یك فروند هواپیمای تجاری به عربستان بازگشت تا بقیه محكومیت خود را در كشورش بگذراند.

به گزارش نما به نقل از العالم، این اولین شهروند سعودی است که شامل توافقنامه مبادله زندانیان میان عربستان و انگلیس می شود.

به نوشته پایگاه اینترنتی "ایلاف" احتمالا بن ناصر به یکی از زندانهای عربستان منتقل شده اما برخی مسئولان انگلیسی نسبت به احتمال زندانی نشدن این شاهزاده عربستان در کشور خود پس از بازگشت به وطن ابراز نگرانی کرده اند . "کریس پراینلیگ" وزیر دادگستری انگلیس گفت که ریاض به وی درباره زندانی شدن این قاتل اطمینان داده است.

این شاهزاده سعودی ۳۶ ساله در سال ۲۰۱۰ به اتهام قتل خدمتکارش به نام بندر عبدالعزیز در یکی از هتلهای لندن محکوم شد.

به گزارش آخرین، دوربین های امنیتی این شاهزاده سعودی را در حالی نشان داد که در آسانسور هتل "لاندمارک" در منطقه مارلبورن لندن ۳۷ ضربه مشت و لگد به خدمتکار ۳۲ ساله خود که سومالیایی الاصل بود، وارد کرد.

دولت انگلیس به خاطر منافع و روابط دو جانبه با حساسیت شدید با این موضوع برخورد کرد و این شاهزاده سعودی ابتدا در زندان شهر ویکفیلد در شمال انگلیس زندانی بود تا اینکه قبل از بازگشت به عربستان به یکی از زندانهای لندن انتقال یافت.

دادگاه انگلیس حکم داده بود که بن ناصر قبل از آنکه حق درخواست آزادی مشروط را نماید، دستکم باید ۲۰ سال را در زندان سپری کند که این گونه نشد.

۱۳۹۲/۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...