نسخه چاپی

نظر جالب صهیونیست ها نسبت به اوباما

در حالی كه تنها 36 درصد از شهروندان اسرائیل به دوستی باراك اوباما نسبت به اسرائیل باورمند هستند، 80 درصد از شهروندان آمریكائی كه در اسرائیل زندگی می كنند نیز در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به نفع میت رامنی، رقیب باراك اوباما، رای داده اند.

به گزارش نما، سایت رادیو فرانسه(RFI)، فیگارو، نشریه صبح چاپ پاریس در مقاله ای تحت عنوان "اوباما می خواهد قلوب اسرائیلی ها را به دست آورد" می نویسد: «سفر سه روزه اوباما به اسرائیل بیش از هر چیز در جهت جلب نظر و اغوا اسرائیلی ها انجام گرفته تا از این پس آمریکائیان بتوانند روابط بهتری با این کشور متحدشان برقرار کنند، روابطی که هر از گاهی با مشکلاتی روبرو می شود.»

به گزارش جام نیوز به نقل از این نشریه فرانسوی زبان پس از سخنان باراک اوباما در جریان سفر دوره ای سال 2009 به خاورمیانه در قاهره، که اسرائیلی ها از گفتار رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، نشانه هائی از بی تفاوتی را برداشت کرده بودند، باراک اوباما در این دیدار تاکید کرد که او این دیدار را فرصتی در جهت بهبود روابط از بین نرفتنی میان دو طرف و ترمیم تعهدات خلل ناپذیر ایالات متحده آمریکا نسبت به امنیت در اسرائیل می داند.

فیگارو می افزاید رئیس جمهوری آمریکا همچنین ضمن تاکید بر اتحاد میان دو ملت آمریکا و اسرائیل خاطرنشان کرد حمایت از اسرائیل، به ویژه با توجه به موقعیت اسرائیل و حضور در منطقه خاورمیانه که در وضعیت بی ثبات به سر می برد، از خواسته های بنیادین ایالات متحده آمریکاست.

رام الله، مقر تشکیلات خودگردان فلسطینی، در آستانه ورود اوباما به منظور دیدار با محمود عباس، شاهد صحنه هائی از تظاهرات معترضان به این دیدار است. به نوشته فیگارو، تشکیلات خودگردان فلسطین که در سکوت ناباورانه ای فرو رفته است، به گفته منابع دیپلماتیک این انتظار را از رئیس جمهوری آمریکا دارد تا در حالی که روند مذاکرات صلح متوقف شده، دستکم بر کمک های مالی خود برای پرداخت بدهی های این تشکیلات، بیافزاید.

لیبراسیون، دیگر نشریه فرانسوی زبان هم می نویسد در حالی که تنها 36 درصد از شهروندان اسرائیل به دوستی باراک اوباما نسبت به اسرائیل باورمند هستند، 80 درصد از شهروندان آمریکائی که در اسرائیل زندگی می کنند نیز در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به نفع میت رامنی، رقیب باراک اوباما، رای داده اند

۱۳۹۲/۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...